شناسهٔ خبر: 27955 - سرویس دیگر رسانه ها

تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان مشخص می شود

تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص می شود و این دانشگاه به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تعیین تکلیف رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان بیش از یک سال است که توسط سرپرست در حال اداره شدن است و در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان مشخص می‌شود. 

وی همچنین براساس اعلام دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه فرهنگیان با قوت کار خود را ادامه خواهد داد.

فانی افزود: دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور طی نامه ای، پیشنهادی به معاون اول رئیس جمهور داده بود، مبنی بر این که قانون متعهدین خدمت دبیری وزارت آموزش و پرورش که در اواخر دهه 60 از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشته است؛ به موجب قانون جدیدی ملغی شود؛ متعاقب طرح این پیشنهاد، جلساتی با آقای دکتر نوبخت داشتم که دستاورد این جلسات، نامه دوم ایشان به معاون اول رئیس جمهور مبنی بر پس گرفتن پیشنهاد قبلی خود بود.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: کلیه دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان به استخدام وزارت آموزش و پرورش در خواهند آمد و از این پس هم این روند ادامه خواهد یافت.

این عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از نهادهای راهبردی وزارت آموزش و پرورش با بیش از 100 پردیس آموزشی در کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این دانشگاه 2 وظیفه مهم تربیت کادر آموزشی در کلیه سطوح و مقاطع آموزشی و به روز رسانی اطلاعات و توانمند سازی همکاران معلم را بر عهده دارد.