شناسهٔ خبر: 28720 - سرویس دیگر رسانه ها

گم شدن ردیف های جذب هیأت علمی

اخراج اساتید ارزشی،امنیتی شدن دانشگاه ها ، تشکیل کرسی های آزاد اندیشی و انجمن ها و تشکل های دانشجویی از جمله مواردی بود که دانشجویان در دیدار با وزیرعلوم مطرح کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دكتر محمد فرهادي صبح دیروز در یک سفر یک روزه به كاشان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان دیدار کرد و پس از افتتاح پروژه‌های عمراني این دانشگاه با نمایندگان تشکل های دانشجویی و دانشجویان جلسه پرسش و پاسخ برگزار کرد.

هادی جویباری - مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان با اشاره به جلسه دانشجویان با وزیرعلوم گفت: دکتر فرهادی در ابتدا تعریفی از دانشگاه را ارایه داده و عنوان کرد دانشگاه دارای دو بعد کاری علمی و فرهنگی است.

پس از سخنان اولیه وزیرعلوم، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در خصوص عدم استقلال ریاست دانشگاه کاشان و از خط دادن به وی از بیرون دانشگاه اشاره کرد که وزیر علوم یادآورشد در همه موارد باید پیگیر قانون باشید.

وزیرعلوم در خصوص درخواست دانشجویان مبنی بر تشکیل چند انجمن و تشکل دانشجویی در دانشگاه گفت: سیاست وزارت علوم مبنی بر تشکل انجمن های مختلف صنفی علمی فرهنگی در چهارچوب قانون است و ما نیز با این مساله موافق هستیم.

گم شدن ردیف های جذب از سال 90 تا کنون

وی یادآورشد: در این جلسه مساله اخراج اساتید ارزشی دانشگاه را مطرح کردیم و خواستار اعلام دلایل قانونی این مساله شدیم.

وی گفت: فرهادی عنوان کرد که یک سری ردیف های هیات علمی داریم که پر شده که ما آن ردیف ها را گم کرده ایم ردیف های جذب از سال 90 تا کنون گم شده است.

تشکیل جلسه اساتید ارزشی اخراجی با مسئولان دانشگاه

یکی از دانشجویان در خصوص اخراج اساتید پیشنهادی داد که وزیرعلوم با آن موافقت کرد و قرار شد جلسه ای با حضور اساتید ارزشی که در حال اخراج هستند و برخی نیز اخراج شده اند و مسئولان دانشگاه که عنوان می کنند این اخراج قانونی است، برگزار شود و دو گروه با یکدیگر مذاکره کنند که وزیرعلوم نیز موافق این مساله بود و اعلام کرد: ما موافق کرسی های آزاد اندیشی هستیم و این کرسی ها را باید از خودمان شروع کنیم.

رعایت حق و انصاف در جذب هیات های علمی

وزیرعلوم ادامه داد: ما موافق قانون و قانون مداری هستیم و هرکسی در قالب هیات علمی و آیین نامه وزارت علوم واجد شرایط باشد باید جذب شود و رو به دکتر زراعت رئیس دانشگاه کاشان کرده و افزود باید حق و انصاف دراین زمینه رعایت شود.

دکتر فرهادی به تشکیل کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد که در دستور کاری قرار گیرد چرا که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری همین تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها است .

وزیر علوم تاکید کرد: جهاد کنونی ما حفظ شرایط فرهنگی است .

هشدار به دلیل امنیتی شدن دانشگاه ها

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان نیز قبل از حضور وزیرعلوم بحث امنیتی بودن دانشگاه را قبل از حضور وزیر مطرح کرد .

از دیگر مسایلی که توسط نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان مطرح شد، موضوع دکتر ستار معاون فرهنگی دانشگاه کاشان بود که وی بدون داشتن مدرک دکتری هم در پست معاونت فرهنگی فعالیت می کند و هم در هیات ممیزه دانشگاه حضور دارد که دکتر ستار هم به حمایت از خود خواستار صحبت کردن نماینده تشکل انجمن اسلامی شد که این انجمن نیز در حمایت از معاون فرهنگی مواردی را ارایه داد و جلسه به اتمام رسید.

تحصن دانشجویان برای حضور وزیرعلوم در جلسه

جویباری یادآورشد: طبق برنامه ریزی قرار بود وزیرعلوم در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی حاضر شود که وی به جای خود دکتر ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم را به جلسه فرستاد که نمایندگان بسیج از جلسه خارج شده و با تحصنی که انجام شد وزیرعلوم به جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی حاضر شد و جلسه زودتر از یک ساعت از زمان اعلام شده به پایان رسید.