شناسهٔ خبر: 28807 - سرویس دیگر رسانه ها

ارکستر موسیقی نو «در جست و جوی زمان از دست رفته»

رهبر ارکستر موسیقی نو به رهبری سعيد عليجانی قطعاتی چون «در جست و جوی زمان از دست رفته» را در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی روی صحنه می‌برد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسکانیوز ، ارکستر موسیقی نو به سرپرستی علیرضا مشایخی و رهبری سعید علیجانی در بخش جنبي‌ جشنواره، به صحنه مي‌رود. سعید علیجانی در این باره گفت: اجرا در جشنواره تجربه خوبي است که خوشبختانه تاکنون بارها انجامش داده‌ايم البته هر اجرایی شرایط خاص خودش را دارد و اجرا در جشنواره هم تحت تاثير شرايط جشنواره با مسايل و محدوديت‌هايي روبه‌رو است.


رهبر ارکستر موسیقی نو ادامه داد: مسئولان جشنواره واقعا برای برگزاری این رویداد بزرگ تلاش می‌کنند و ما باید مشکلاتشان را درک کرده و آنها را همراهي کنيم.

وي در ادامه درباره حضور در جشنواره اظهار کرد: همیشه از اجرای موسیقی استقبال می‌کنم و هر اجرا فرصت متفاوتی است که می‌تواند در عملکرد گروه نقش داشته باشد و بر اجرای آن تاثیر مثبت بگذارد.

به گفته علیجانی، ارکستر موسیقی نو در جشنواره قطعاتي چون در جست و جوی زمان از دست رفته و نامه‌ها برای ویلنسل سولو، همایون برای ارکستر (از ساخته های علیجانی)، مرکوری برای پیانو و ارکستر (از ساخته های علیرضا مشایخی، سونات شماره 2 برای پیانو و ارکستر، کنسرتو شماره 4 برای ویلنسل و ارکستر را اجرا مي‌کند.

ارکستر موسیقی نو پنج شنبه 30 همن ساعت 21:30 در تالار رودکی روی صحنه می رود.

اين ارکستر را علیرضا مشایخی آهنگساز بزرگ ایرانی در سال 1374 پایه گذاری کرده است. آشناکردن مردم با موسیقی نو و جلوه‌های گوناگون موسیقی معاصر همواره از اهداف این ارکستر بوده است.

ارکستر موسيقي نو، در اجراهای متعدد خود، بیش از پنجاه آهنگساز را به جامعه موسیقی ایران معرفی کرده است؛ این نخستین باری است که گروهی، در چنین گستره‌ای، برای پرورش و معرفی آهنگسازان و اصلاح فضای موسیقی تلاش کرده که گوناگونی سبک در آثار آهنگسازان این گروه را می‌توان از دستاوردهای آن دانست. اجرای کنسرت‌های متعدد ارکستر موسیقی نو از دیگر فعالیت‌های این گروه به شمار می‌آید.