شناسهٔ خبر: 28823 - سرویس دیگر رسانه ها

ایجاد 20 درصد ظرفیت خوابگاهی دانشگاه تهران توسط خیرین

«خوابگاه دخترانه سارا» ویژه دانشجویان پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران افتتاح شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ در این مراسم دکتر به‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران بیان کرد: ساخت این خوابگاه از سال 84 آغاز شده و اکنون با 50 اتاق، پذیرای 100 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دختر دانشگاه تهران است.

وی ادامه داد: تراز این ساختمان هم‌تراز با دانشجویان دانشگاه تهران است و موظفیم تراز سایر خوابگاه‌ها را نیز به اینجا برسانیم و این خوابگاه می‌تواند الگویی برای بقیه خوابگاه‌ها باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به ممنوعیت چند ساله ساخت خوابگاه‌های دولتی اظهار کرد: خوابگاه‌های جدید یا باید خودگردان و یا وقفی باشند. به‌نژاد ضمن درخواست مشارکت از خیرین برای ساخت خوابگاه‌های جدید تاکید کرد: در دانشگاه تهران 20 درصد ظرفیت خوابگاهی توسط خیرین ایجاد شده است.

وی با اشاره به مذاکره با بانک ملت برای اجرای طرح‌های دانشگاهی، توضیح داد: اگر اوراق وقفی توسط بانک ملت انتشار یابد، مبالغ افراد جمع می‌شود و کمک می کند تا ما را به طرح‌های بزرگ خوابگاهی برساند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران همچنین به متراژ این ساختمان اشاره و تصریح کرد: خوابگاه در زمین 3000 متر و با زیربنای 2900 متر ساخته شده است. همچنین تاکنون 30 الی 40 دانشجو در اینجا ساکن شده‌اند و سایر دانشجویان می‌توانند تقاضای اسکان در این خوابگاه را بدهند.

به‌نژاد ادامه داد: دانشجویان جدید از مهرماه ساکن این خوابگاه نوساز می‌شوند و اولویت اول با دانشجویان تحصیلات تکمیلی دکتری و سپس دانشجویان ارشد است. وی درباره ساخت هزینه این خوابگاه اظهار کرد: نیت واقفان این بوده که هزینه ساخت اعلام نشود و کل ساختمان توسط مهندس دهش و شرکت ساراول تاسیس شده است.

این مراسم با حضور دکتر کمره‌ای رییس پردیس دانشکده‌های فنی، مهندس دهش خیر سازنده خوابگاه سارا برگزار شد و در پایان نیز، بازدید از خوابگاه توسط حاضران انجام شد.