شناسهٔ خبر: 29264 - سرویس دیگر رسانه ها

«حکایت آمریکایی» فیلیلپ راث فیلم می‌شود

رمان «حکایت آمریکایی» که جایزه «پولیتزر» را برای فیلیپ راث به ارمغان آورده، توسط ایوان مک گرگور راهی پرده نقره‌ای می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از بانی فیلم؛ ایوان مک گرگور بازیگر اسکاتلندی اولین فعالیت کارگردانی خود را با اقتباس از این رمان تجربه می‌کند.


مک گرگور که با ساخت این فیلم وارد دنیای کارگردانی می‌شود‌، خود نقش «سیمور» را نیز در این اثر ایفا می‌کند. جنیفر کانلی و داکوتا فانینگ از دیگر بازیگران این پروژه سینمایی هستند.بازیگر سه‌گانه «جنگ ستارگان» درباره تجربه فیلم‌سازی‌اش گفت: کار کردن روی این فیلم افتخار بزرگی است. سال‌ها بود که می‌خواستم فیلم بسازم و منتظر بودم. بالاخره داستانی را برای روایت پیدا کردم.


فیلمبرداری «حکایت آمریکایی» از ماه سپتامبر در آمریکا شروع می‌شود.به گزارش ورایتی‌، رمان راث که در سال 1997 به چاپ رسید، داستان ورزشکاری معروف را روایت می‌کند که با وارد شدن دخترش در جریان‌های سیاسی جنگ ویتنام،‌ زندگی‌اش دگرگون می‌شود. فیلیپ راث نویسنده‌ 31 رمان از جمله «الهه انتقام» است که در سال 2010 روانه‌ بازار کتاب شد. وی برنده‌ دو جایزه‌ کتاب ملی آمریکا‌، مدال لژیون دونور فرانسه، دو جایزه‌ انجمن منتقدان ملی‌ کتاب، سه جایزه پن فاکنر و پولیتزر سال 1997 است.


فیلیپ راث یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان زنده‌ آمریکا محسوب می‌شود. او متولد سال 1933 در نیوجرسی آمریکاست که پس از اتمام تحصیلاتش در دانشگاه شیکاگو، در همان دانشگاه به تدریس ادبیات مشغول شد.او از سال 1975 عضو مؤسسه‌ ملی هنر و ادبیات آمریکا بوده‌ است. او همچنین تا سال 1989 به عنوان ویراستار آثار ادبی با انتشارات «پنگوئن» همکاری می‌کرد، اما از سال 1992 وقت خود را فقط صرف نویسندگی کرده ‌است. راث نخستین نویسنده‌ زنده‌ آمریکایی است که مجموعه‌ آثارش از سوی کتابخانه‌ آمریکا منتشر شده‌ است.


او دو سال پیش برای همیشه نویسندگی را کنار گذاشت و خود از این بابت رضایت کامل دارد