شناسهٔ خبر: 29356 - سرویس دیگر رسانه ها

انتشار «عکس و دیدن عکس» جدیدترین کتاب یوریک کریم‌مسیحی

کتاب آموزشی «عکس و دیدن عکس» نوشته یوریک کریم مسیحی، از سوی نشر بیدگل منتشر می‌شود. این کتاب درباره چگونگی خوانش و نقد عکس است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ یوریک کریم‌مسیحی، نویسنده و منتقد هنری گفت: «عکس و دیدن عکس» جدیدترین کتاب من است که مجوز انتشار آن چندی پیش صادر شد.

وی افزود: این کتاب نیز مانند دیگر کتاب‌های من در حوزه نقد عکس، مثل «در جهت عکس» و... یک کتاب آموزشی درباره چگونگی خوانش عکس است. تاکنون در ایران هرچه کتاب درباره نقد و تحلیل عکس منتشر شده، ترجمه‌ از منابع خارجی بوده است و من به یاد ندارم که یک منتقد ایرانی کتابی تالیفی درباره خوانش و نقد عکس نوشته باشد.

این نویسنده و منتقد درباره ناشر کتاب «عکس و دیدن عکس» گفت: ناشر این کتاب نیز مانند دیگر کتاب‌های آموزش عکس من نشر بیدگل است و اکنون دارد تمام تلاشش را برای رساندن این کتاب به بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ۱۳۹۴ برساند.

کریم مسیحی در پایان گفت: دو مجموعه داستان «صد میدان: ۱۰۰ قصه از میدان‌های صدگانه نارمک» و «نفس عمیق» و همچنین نخستین و دومین چاپ کتاب «شب سپیده می‌زند: ‌باری دیگر» از کتاب‌های منتشر شده من در سال ۱۳۹۳ است. ناشران این کتاب‌ها به ترتیب نشر هرمس، آموت و بیدگل هستند.

درباره نویسنده
یوریک کریم ‌مسیحی، داستان‌نویس، طراح گرافیست و منتقد هنری است. از دیگر کتاب‌های او در حوزه خوانش و نقد عکس می‌توان به این موارد اشاره کرد: «در جهت عكس: ۳۹ عكس، ۳۹ جستار»، « شب سپيده می‌زند: ۳۶ عكس فيلم، ۳۶ جستار»، «شب سپيده می‌زند، باری ديگر: ۵۵ عكس فيلم، ۴۸ جستار».

همچنین «رويا، خاطره، شادي و ديگران: مجموعه داستان»، « نفس عميق: مجموعه داستان»، «طبقه همکف» و «بزرگراه بزرگ» نام شماری از مجموعه داستان‌های منتشر شده یوریک کریم مسیحی است.