شناسهٔ خبر: 29639 - سرویس دیگر رسانه ها

طنز پرداز: شعر هنری خاموش است

طنزپرداز و استاد دانشگاه با بیان اینکه شعرهنری خاموش در کشور است، اظهار امیدواری کرد با برگزاری محافل شعر، این هنر در جامعه روشن تر دیده و جشنواره شعر فجر باعث ارتباط شعر با مخاطب شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، اسماعیل امینی در محفل شعرخوانی طنز نهمین جشنواره بین المللی شعر فجر افزود: به نظر می رسد عرضه شعر طنز از تریبون بسیار اهمیت دارد و البته بهتر است شعر طنز را مخاطب جدی تر بخواند تا بر سر زبان ها بیفتد.

دبیر علمی نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر طنز با اشاره به برگزاری محافل شعرخوانی در این دوره از جشنواره اظهار داشت : برگزاری محافل شعرخوانی به این دلیل است تا شاعران رو در رو اشعارشان را به مخاطب عرضه کنند و توجه محافل شعری و ادبی به برگزاری جشنواره شعر فجر جلب شود. 

امینی ادامه داد: در این دوره محافل متعددی هم برگزار شد که از جمله آن می توان از سه محفل در خارج از کشور و تعدادی هم محافل داخلی نام برد.

رضا ساکی شاعر طنزپرداز نیز در این محفل با انتقاد از برگزاری نشست های متعدد شعری در حوزه طنز گفت : امروزه مشاهده می کنیم کنار هر پارکی یک محفل شعر طنز هم در حال برگزاری است، ما به عنوان شاعران طنز نباید هرجایی برای شعرخوانی اقدام کنیم و خود را مانند موجودات مبتذل در دسترس همگان قرار دهیم.

نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر ۲۰ بهمن آغاز شده و تا ۱۶ اسفند ادامه دارد .