شناسهٔ خبر: 29836 - سرویس دیگر رسانه ها

تولید کتاب‌خوان الکترونیکی باانرژی خورشیدی

کمپانی بوکین / Bookeen در رقابت با آمازون و کوبو (دو برند برتر و محبوب در بازار کتاب‌خوان الکترونیکی) محصول جدیدی را راهی بازار می‌کند که باانرژی خورشیدی شارژ می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کمپانی فرانسوی که بیش از 6 سال در حوزه تولید کتاب‌خوان الکترونیکی/ e-Reader فعالیت دارد همیشه سعی کرده محصولات خود را به فناوری‌های نوین تجهیز کند.

پنل خورشیدی بکار رفته در این محصول متعلق به دیگر شرکت فرانسوی بنام Sunpartner Technologies است که تمرکز عمده خود را روی انرژی‌های جدید دارد و از سال 2008 پنل‌های فوق پیشرفته‌ای را ساخته که اینک می‌توان روی کتاب‌خوان‌های الکترونیکی مشاهده کرد.

 این دو شرکت امیدوارند با همکاری یکدیگر بتوانند بازارهای جدیدی برای کتاب‌خوان الکترونیکی پیدا کنند.

گفتنی است توشیبا در سال 2010 محصول 6 اینچی بنام Biblio را در ژاپن عرضه کرد که صفحه نمایشگر آن باانرژی خورشیدی روشن می‌شد و عمر باطری شارژ شده برای 25 کتاب و یا 7500 صفحه کتاب الکترونیکی پاسخگو بود و با قرار دادن دستگاه در زیر نور خورشید شارژ می‌شد.

همچنین آل جی کره نیز صفحه نمایش با کاغذ الکترونیکی / e-Paper ساخت که صفحه مذکور 0.7 میلی‌متر ضخامت نداشت ولی هیچ کمپانی علاقه‌مند به خرید این فناوری نشد.

محصول جدید بیکون اواخر 2015 راهی بازار می‌شود و اگر مورد استقبال قرار گیرد، ممکن است تحولی جدید در دنیای کتاب‌خوان‌های الکترونیکی ایجاد کند.