شناسهٔ خبر: 29955 - سرویس دیگر رسانه ها

نمایش زرد درصدد انتقال مفهوم از طریق یک وضعیت نمادین است

نویسنده نمایش زرد می گوید: زرد اثری است که با چهار بازیگر فرم حول یک مفهوم می چرخد اما حضور یک عکاس در بین بازیگران این وضعیت نمادین را می شکند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ نمایش زرد به کارگردانی سایه کاظمی و طرحی از مسعود علیرضا در تماشاخانه آو به روی صحنه رفته است. 

مسعود علیرضا نویسنده این نمایش روز شنبه در باره این نمایش به خبرنگار تئاتر ایرنا گفت: قدرت در نزد فوکو شبکه ای است گسترده و بی شکل و در واقع وضعیتی کلی است که هر ذهن فاعلی، نمادهایش را از آنجا به عاریت می گیرد.از این رو این مفهوم در کلی ترین شکل وجودی اش نوع ارتباط و کنش های ما را تعیین می کند و این گونه بانمادین کردن تجربه حضور و فهم ما را ازبودن به نمادهای قابل فهم کاهش می دهد.

علیرضا با بیان اینکه زرد، بازنمایی همین وضعیت است توضیح داد: زرد اثری است که با ۴بازیگر فرم حول همین مفهوم می چرخد اما حضور یک عکاس در بین بازیگران این وضعیت نمادین را می شکند. سه بازیگر در جریان کار با حرکات فرم خود در تقابل با بازیگرچهارم با لباسی که شکل را از فرم بدن او زدوده راوی اصلی جریان کار است .

به گفته نویسنده نمایش زرد، بازیگر چهارم بی شکل در حضور و زیست و روابط سه نفر دیگر تاثیر می گذارند و عکاس کل این واقعیت را با لباسهای کاملا طبیعی واجتماعی خود می شکند. 

علیرضا می افزاید: زرد براساس فرم بدن بازیگران قرار است راوی وضعیتی باشد کلی که به صورت نمادین ،نمادها را برهم می زند.

تماشاخانه آو در میدان فاطمی ابتدای شهید گمنام خ جهانمهرواقع شده و پذیرای علاقه مندان به هنر نمایش است.