شناسهٔ خبر: 30119 - سرویس دیگر رسانه ها

سایت زبان روسی ایرنا راه اندازی شد

سایت زبان روسی خبرگزاری جمهوری اسلامی دراخبار برون مرزی ایرنا برای مخاطبان روسی زبان راه اندازی شد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری جمهوری اسلامی روز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود: خروجی زبان روسی ایرنا به عنوان ششمین خروجی زبان خارجی دراین خبرگزاری است که رونمایی شده و چهارزبان کردی ، عبری ، فرانسوی و چینی نیز مراحل آزمایشی خود را می گذراند.


وی گفت : دسترسی آسان و بدون واسطه مخاطبان غیر فارسی زبان و علاقه مندان به ایران اسلامی درسراسر جهان به اطلاعات , اخبار و دیدگاهها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی علمی و غیره از اهداف گسترش زبانهای خارجی ایرنا است .

محمد کاظم جعفری افزود:زبان روسی به عنوان پنجمین زبان پرکاربرد دنیا با ۲۷۷ میلیون نفر مخاطب روسی از زبان های پرمخاطب در جهان است که علاوه برکشورهای روسیه ، بلاروس و قزاقستان به عنوان زبان اصلی درتمامی کشورهای شوروی سابق نیز به عنوان زبان دوم مطرح است . 

سایت زبان روسی در کنار دیگر زبان های اخبار برون مرزی ایرنا ، هدف انعکاس تحولات داخلی ایران ، معرفی ، تبیین مواضع سیاسی و رسمی جمهوری اسلامی ایران و مقامات بلند پایه و دستاورد ها و پیشرفت های ایران اسلامی درزمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، علمی و .... و همچنین معرفی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی برای مخاطبان غیر فارسی زبان را دنبال می کند. 

وی ادامه داد: سایت زبان روسی با استفاده از نیروهای متخصص در نمایندگی مسکو ایرنا و پشتیبانی های لازم از مرکز فعالیت می کند.

مدیرکل اخبار خارجی ایرنا افزود: بخش اخبار برون مرزی خبرگزاری جمهوری اسلامی با ترکیبی از نیروهای متخصص و مسلط به زبان های خارجی هم اکنون پل اصلی ارتباطی و حلقه پیوند دهنده مخاطبان غیر فارسی زبان درسراسر جهان با اخبار و وقایع ایران است و برنامه هایی برای تقویت همه جانبه آن در دست اجرا است. 

جعفری اظهار داشت : اخبار برون مرزی خبرگزاری جمهوری اسلامی به زبانهای مختلف ، بزرگترین شبکه ایرانی است که به عنوان رسانه ای مکتوب دردسترس مخاطبان غیر فارسی زبان جهان قرار دارد و درحال حاضر اخبار برون مرزی ایرنا به زبانهای انگلیسی ، عربی ، اسپانیایی ، ترکی استانبولی اردو و همچنین روسی منتشر می شود که این زبانها درآینده به ۱۰ زبان گسترش خواهد یافت . 

وی ادامه داد : علاوه بر مخاطبان غیر فارسی زبان، رسانه ها و خبرگزاری های بین المللی درسطح جهان و منطقه نیز با رجوع به اخبار ایرنا به زبانهای بین المللی اقدام به بازنشر اخبار ایرنا کرده و بخش برون مرزی ایرنا یکی از منابع مهم تامین اطلاعات و اخبار رسانه های مذکور است . 

خبرگزاری جمهوری اسلامی وظیفه خود می داند که درجهت بهره برداری صحیح از اخبار و اطلاعات توسط دست اندر کاران رسانه ها ، کارشناسان دانشگاهی ومراکز تحقیقاتی ، دستگاه سیاست خارجی کشورها و صاحبان سرمایه و صنعت بستر توسعه مناسبات مردم و مسوولان این کشورها را فراهم کند.