شناسهٔ خبر: 30848 - سرویس دیگر رسانه ها

دعوت ۶ دانشگاه از تیم هسته ای برای شرکت در «لوزان بدون رتوش»

دانشگاه امام صادق (ع) با ارسال نامه هایی جداگانه تیم هسته ای را به همایش «لوزان بدون رتوش» دعوت کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با صدور نامه هایی جداگانه از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، تخت روانچی معاون وزیر خارجه، عراقچی معاون وزیر امور خارجه، کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی برای شرکت در همایش «لوزان بدون رتوش» که چهارشنبه ساعت چهار در تالار بصیرت دانشگاه امام صادق برگزار می شود دعوت کرد.

سلام علیکم؛

در روزهای اخیر و در ادامه مذاکرات کشور عزیزمان با ۶ کشور در موضوع فناوری هسته‌ای بیانیه‌ای مشترک از جانب مذاکره‌کنندگان قرائت شد که به گفته ریاست محترم جمهور، گام دوم در جهت رسیدن به توافق و حل مسئله هسته‌ای است. این مذاکرات از آن‌جا که می تواند تعهداتی را نسبت به سالیان متمادی ایجاد کرده و آینده کشور عزیزمان را دستخوش تحولات قرار دهد و از سوی دیگر موضوع آن با استقلال و پیشرفت میهمن اسلامی‌مان گره خورده برای مردم انقلابی و به خصوص دانشجویان و اساتید دلسوز اهمیتی فراوان یافته است. از سوی دیگر و با توجه به خدعه‌ها و نیرنگ‌های طرف مقابل مذاکرات، نگرانی‌ای وجود دارد که سبب ایجاد حساسیتی دوچندان نسبت به این معاهده بین‌المللی شده است. نگرانی‌ای که منجر می‌شود تا نقد و بررسی علمی و منطقی و البته به دور از ملاحظات حزبی و سیاسی از جایگاه اساسی در این مهم برخوردار شود.

از این رو بسیج دانشجویی دانشگاه های «علم و صنعت، تهران، امیرکبیر، امام صادق علیه السلام،خواجه نصیر، علامه طباطبایی» برای تدقیق و بررسی علمی و منطقی روند مذاکرات و به طور خاص بیانیه مشترک لوزان با حضور کارشناسان و اساتید، نشستی را در آستانه روز ملی فناوری هسته‌ای تدارک دیده است. بدین وسیله از حضرتعالی که یکی از تأثیرگذارترین افراد در این روند و به عنوان گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان هستید، تقاضا می‌شود تا در این نشست در روز چهارشنبه ۱۹فروردین ۱۳۹۴ حضور به عمل آورید.

سایه رهبری مستدام

سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی

دبیر همایش مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام