شناسهٔ خبر: 30921 - سرویس سایر حوزه‌ها

در دانشگاه علم و صنعت تهران؛

رونمایی از مستند «یزدان پرست» در مراسم بزرگداشت این شهید

مراسم گرامیداشت شهید یزدان پرست به همراه رونمایی از مستند «یزدان پرست» تازه ترین ساخته سفیرفیلم روز دوشنبه ۳۱ فروردین در دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد.

فرهنگ امروز: مراسم بزرگداشت این شهید والامقام همزمان با ایام شهادت شهید آوینی، روز دوشنبه ۳۱ فروردین از ساعت ۱۳ در سالن مرکزی دانشگاه علم و صنعت برگزار می گردد.

بنا بر این گزارش، مستند «یزدان پرست» به کارگردانی محمدجعفر مستشرق اثری درباره زندگی شهید مهندس محمدسعید یزدان پرست است که در آن به شخصیت، منش اخلاقی و وقایع زندگی این شهید می پردازد. این مستند که در مرکز سفیرفیلم تهیه و تولید شده است، در مراسم بزرگداشت این شهید در دانشگاه علم و صنعت رونمایی خواهد شد.

شهید مهندس محمدسعید یزدان پرست روز بیستم فروردین ماه ۱۳۷۲ در منطقه عملیاتی «فکه» واقع در مناطق مرزی خوزستان، به همراه تیم مستندسازی روایت فتح و در کنار سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی به درجه شهادت نائل آمد و در کنار شهید آوینی در بهشت زهرای تهران آرام گرفت.

این فیلم برای بیان گوشه ای از شخصیت شهید محمدسعید یزدان پرست به سراغ نزدیکترین دوست دوران دانشجویی این شهید یعنی سعید قاسمی می رود و سعی می کند با به تصویرکشیدن نجوای این رفیق جامانده از سفر شهادت با شهید، حال و هوای دوستان و نزدیکان شهید را در نبود وی روایت کند.

گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب این شهید نیز سال گذشته با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه علم و صنعت برگزار گردید که با استقبال خوب علاقه مندان نیز مواجه شد.