شناسهٔ خبر: 30951 - سرویس دیگر رسانه ها

غرفه دانشجویان ایرانی در نمايشگاه «روز ملل» برتر شد

غرفه دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در دانشگاه آمریکایی واحد کویت در جشنواره سالانه «روز ملل» برتر شناخته شد، این جشنواره با حضور ۲۳ كشور جهان برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دانشگاه آمريكايي واحد كويت با برگزاري جشنواره سالانه «روز ملل» شاهد فعاليت‌هاي متنوع فرهنگي بيش از ۲۳ كشور جهان از جمله ايران، آمريكا، اسپانيا، فرانسه، ارمنستان، هند، مصر، پاكستان، لبنان، سوريه، اردن، انگليس و كويت، بود.

جشنواره سالانه «روز ملل» با برگزاري آيين افتتاحيه در حضور رؤساي دانشكده‌ها و جمع باشكوهي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه آمريكايي كويت، گشايش يافت.

در اين جشنواره كه به مدت ۲ روز به طول انجاميد، نمايندگان كشورهاي شركت‌كننده در فعاليت‌هاي سه‌گانه اين جشنواره شامل برگزاري سفره غذاهاي سنتي، اجراي زنده برنامه موسيقي، اجراي نمايش‌هاي سنتي و نمايشگاه معرفي آثار فرهنگي و هنري، با يكديگر به رقابت پرداختند.

دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در اين دانشگاه كه خود را براي شركت در اين جشنواره آماده كرده بودند، در پايان اين جشنواره با رأي كميته داوران موفق شدند در بخش نمايشگاهي و سفره سنتي ايراني، همانند سال گذشته، مقام نخست را به خود اختصاص دهند.

دانشجويان ايراني با پوشش لباس‌هاي محلي اقوام كشورمان در اين دوره حاضر شدند و توانستند علاوه بر معرفي آثار فرهنگي ـ هنري و جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي، در حضور بازديدكنندگان، گزيده‌اي از اشعار حافظ را خطاطي كرده و به علاقمندان تقديم كنند.

ترجمه برخي اشعار شاعران نامي كشورمان همانند سعدي و حافظ و خوشنويسي، از ديگر فعاليت‌هاي جالب توجه دانشجويان كشورمان بود كه با استقبال دانشجويان و بازديدكنندگان مواجه شدند.

در حال حاضر ۱۹ دانشجوي ايراني در دانشگاه واحد آمريكايي كويت در رشته‌هاي كامپيوتر، مديريت اداري، مترجمي زبان انگليسي و ... مشغول به تحصيل هستند.