شناسهٔ خبر: 30986 - سرویس دیگر رسانه ها

درخشش کودکان ایرانی در نمایشگاه هنرهای زیبای چک

سیزده کودک هنرمند عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیپلم های افتخار چهل و دومین نمایشگاه بین المللی هنرهای زیبا لیدیسه کشور چک را از آن خود کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه که با موضوع مزرعه، باغ و کشتزار ما در بخش های نقاشی، سفال و عکس برگزار شد، بیش از ۲۷ هزار و ۸۶۸ اثر از ۷۷ کشور جهان شرکت کرده بود.


کانون پرورش فکری نیز آثار هنری یک هزار و ۱۵۰ کودک را شامل ۱۹ اثر سفال، ۲۹ قطعه عکس و یک هزار و ۱۰۲ نقاشی را برای شرکت در این نمایشگاه بین المللی در سال ۲۰۱۴ میلادی ارسال کرد.

محمدسینا سلیمیان عضو ۱۴ ساله مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون یزد موفق به دریافت دیپلم افتخار در بخش سفال این نمایشگاه شد.

همچنین زهرا قائدی ۱۴ ساله و احسان آل مومن ۱۶ ساله هر دو از کانون شهرکرد، فرزانه منشادی و الهام فلاح هر دو ۱۶ ساله از یزد نیز دیپلم افتخار بخش عکس را از آن خود کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آناهیتا محلفی ۱۵ ساله و عرفان ابدام ۱۳ ساله از بندرعباس، علی اصغر دینانی ۹ ساله از خراسان جنوبی، الهه شکل آبادی ۹ ساله از اصفهان، امیرعلی دادبخش ۵ ساله از اردبیل، فاطمه مسعودی ۱۱ ساله از استان فارس و احمد آل کثیر ۱۳ ساله و عقیل یبارت ۱۲ ساله هر دو از کانون استان خوزستان نیز توانستند دیپلم افتخار این مسابقه را در بخش نقاشی از آن خود کنند.



* غازی که نمی خواست غاز باشد در یک کتاب داستان

غازی که نمی خواست غاز باشد به نویسندگی و تصویرگری پتر هوراچک، روایت غازی است که دوست دارد شبیه موجودات دیگر باشد.

این کتاب با ترجمه نورا حق پرست برای مخاطبان گروه سنی الف و ب (۳ تا ۸ سال) به رشته تحریر در آمده است.

غاز این داستان، دلش می خواهد خفاش باشد و از شاخه ها سر و ته آویزان شود، توکا باشد و با صدای بلند بخواند، پنگوئن باشد و روی برف ها لیز بخورد، زرافه باشد و بالا بالاها را گردن بکشد، شیر باشد و بتواند غرش کند! 

غازِ داستان، همه این کارها را امتحان می کند و بالاخره با خودش فکر می کند که بهتر است شکل غازهای دیگر باشد....

تصویر های درشت حیوانات در کنار حروف بزرگ متن، این کتاب را برای کودکان جذاب کرده است.

کتاب غازی که نمی خواست غاز باشد با قیمت ۶۰ هزار ریال و شمارگان ۱۵ هزار نسخه در ۳۶ صفحه تمام رنگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی منتشر شده است.