شناسهٔ خبر: 31231 - سرویس دیگر رسانه ها

برپایی نمایشگاهی از طراحی‌های هنرمند فقید

نمایشگاهی از نقاشی‌های زنده‌یاد امیر اشرفی از ۲۹ فروردین در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجموعه ای از آثار زنده‌یاد امیر اشرفی از ۲۹ فروردین تا ۵ اردیبهشت در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

نمایشگاه امیر اشرفی

از امیر اشرفی بیش از ۲۰۰ طرح نقاشی باقی مانده است که در این نمایشگاه تعدادی از آنها برای مخاطبان به نمایش در می آید.

سید امیر‌احمد اشرفی در خرداد ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در تهران و نیشابور و تحصیلات متوسطه خود را در کالج «سن پیل» بروکسل به اتمام رساند. در تمام دوران کودکی به نقاشی علاقه خاصی داشت و هرگز نقاشی را رها ‌نکرد. در دوران تحصیل نیز، بیشتر وقت خود را در آتلیه‌ای کوچک به نقاشی‌کردن مشغول بود.

او در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت نقاشی را به صورت دانشگاهی نیز ادامه دهد، به همین منظور به آکادمی هنرهای زیبای «مولنبگ» در بروکسل وارد شد و به فراگیری طراحی و نقاشی به طور جدی پرداخت. او به سبک خاص خود به نقاشی‌کردن مشغول شد. اشرفی در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نمایشگاه‌هایی از آثار خود در بروکسل برگزار کرد. سید امیر‌احمد اشرفی در سال ۲۰۱۱ زندگی را بدرود گفت و بعد از فوتش کتابی از طرح‌های او که حاوی ۲۰ اثر است از سوی آکادمی هنرهای زیبای مولنبگ در بروکسل منتشر شد.

نمایشگاهی از آثار نقاشی او در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران، شنبه ۲۹ فروردین، ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و تا ۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر ایران، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.