شناسهٔ خبر: 31264 - سرویس دیگر رسانه ها

بررسی جزئیات آئین‌نامه پسادکتری صنعتی

اولین جلسه کمیسیون فناوری و تجاری‌سازی در راستای تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ با هدف همکاری، حمایت و تجاری سازی از طرح‌های مراکز آموزش عالی و ارتباط متقابل صنعت و دانشگاه اولین جلسه کمیسیون فناوری و تجاری‌سازی در محل سازمان گسترش و نوسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

صادق‌زاده معاون توسعه فناوری و صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی ضمن تاکید بر نیاز صنعت به علم و فناوری‌های نوین گفت: صنعت کشور نیازمند به روزآمد کردن فناوری‌های نوین است و در این زمینه دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند در این راستا تاثیر به سزایی در رشد صنعت کشور داشته باشند.

رئیس کمیسیون فناوری و تجاری سازی در ادامه با اشاره به طرح‌های و ایده‌ها در زمینه فناوری و تجاری سازی در مراکز آموزش عالی افزود: طرح‌ها و ایده‌های زیادی برای تجاری سازی مطرح می‌شود ولی طرح‌ها باید هم توجیه تجاری سازی داشته باشند و هم بر اساس مطالعات نیاز سنجی که از طرف صنعت صورت می‌گیرد انجام شود.

وی اظهار داشت: سازمان گسترش سازمانی حاکمیتی در توسعه تولید انبوه و تجاری سازی است از این رو ارتباط متقابل بین این سازمان و مراکز اموزش عالی کشور می‌تواند در پیشرفت و به روز آمدی صنایع کشور نقش بسزایی داشته باشد.

در ادامه جلسه، گلستانی‌فرد مدیر دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تاکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: توسعه در کشور ما در صد سال اخیر به صورت توسعه جزیره‌ای بوده و ما همواره در این زمینه هم در صنعت و هم مراکز آموزش عالی‌مان زیان دیده است.

وی ضمن اشاره به استفاده از نیروهای متخصص دانشگاهی اظهار داشت: همواره یکی از مشکلات دانشجویان ما مشاغل بعد از فارغ التحصیلی بوده و هست، اگر دو وزارت علوم و صنعت بتواند در راستای این تفاهم نامه جزئیات آنرا را اجرایی کنند قطعا در این ارتباطات، دانشجویان منفعت خواهند برد.

مدیر ارتباط صنعت با دانشگاه در همین رابطه افزود: نمونه کار خوبی که از این تفاهم نامه بدست آمده موضوع آئین نامه پسا دکتری صنعتی و فرصت مطالعاتی در صنعت است که به امضای وزیر علوم تحقیقات و فناوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید که در اسفند ماه 93 به تمامی مراکز آموزش عالی کشور ابلاغ شد.