شناسهٔ خبر: 31440 - سرویس دیگر رسانه ها

از پیشکسوتان علوم اجتماعی تجلیل می‌شود

انجمن جامعه‌شناسی ایران با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی از پیشکسوتان و نویسندگان حوزه جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی تجلیل می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ انجمن جامعه‌شناسی ایران با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی در نظر دارد از پیشکسوتان و نویسندگان حوزه علوم اجتماعی و جامعه‌‌شناسی تجلیل کند.

در این مراسم که در خانه اندیشمندان برگزار می‌شود از استادان منوچهر آشتیانی، ناصر تکمیل همایون، هما زنجانی‌زاده، ژاله شادی‌طلب، فرهنگ ارشاد و ابراهیم فیوضات تجلیل می شود.

منوچهر آشتیانی، پژوهشگری است که سال‌ها شاگرد مارتین هایدگر و گادامر بوده است. از تالیفات وی می‌توان به «کارل مارکس و جامعه‌شناسی شناخت»، «جامعه‌شناسی شناخت کارل مانهایم» و « گفتارهایی پیرامون شناخت مناسبات اجتماعی» اشاره کرد.

ژاله شادی‌طلب، دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز از دیگر پیشکسوتانی است که در این مراسم از وی تجلیل می‌شود. «زن در توسعه»، «عوامل موثر برمشاركت آسيب ديدگان زلزله در روند بازسازي»، «نقش مناطق آزاد تجاری -صنعتی در توسعه»، «آسيب‌پذيری شهر تهران»، «ابعاد اجتماعی -اقتصادی تجربه سيل گنبد و گرگان» از جمله تالیفات وی به‌شمار می آید.

ناصر تکمیل‌همایون، تاریخ‌نگار و جامعه‌‌شناسی است که در این مراسم از وی تجلیل می شود. وی نیز مانند دیگر پیشکسوتان دارای تالیفاتی است که «تاریخ ایران در یک نگاه»، «آموزش و پرورش در ایران» از جمله آنها است.
 
هما زنجانی‌زاده، دانشیار جامعه‌َشناسی دانشگاه فردوسی مشهد است که تحصیلات خود رادر دانشگاه سوربن فرانسه به پایان برده است. «جنبش اجتماعی زنان»، «درباره جامعه شناسی آموزش و پرورش» ، «سازمان اجتماعی ، كنش اجتماعی و «مقدمه‌ای برجامعه شناسی سازمان اجتماعی»  از جمله آثار این جامعه‌شناس است.

ابراهیم فیوضات، مدیر گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی است . وی در پاریس تحصیلات خود را به پایان برده است.
«بررسی تحولات نظام استاد - شاگردی در ایران»، «موانع توسعه صنعتی در ایران»، «دولت در عصر پهلوی» در کنار «فرهنگ: اخلاق کار و نخبه‌گرایی در ایران» و «اصلاح گری و انقلاب» از جمله تالیفات فیوضات است.

مراسم تجلیل از پیشکسوتان حوزه علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی با همکاری انجمن جامعه‌شناسی ایران و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

این مراسم ششم اردیبهشت ماه  ساعت ۱۷ در خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی، نبش خیابان ورشو برگزار می‌شود.