شناسهٔ خبر: 31581 - سرویس دیگر رسانه ها

نشست تخصصی«تحلیل جامعه شناسی دورویی در جامعه ایران» برگزار می‌شود

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری گروه جامعه‎‏شناسی اخلاق انجمن جامعه‏‌شناسی ایران نشست تخصصی «تحلیل جامعه شناسی دورویی در جامعه ایران» را برگزار می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری گروه جامعه‎‏شناسی اخلاق انجمن جامعه‏‌شناسی ایران نشست تخصصی «تحلیل جامعه شناسی دورویی در جامعه ایران» را برگزار می‌کند. در این نشست که به همت پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه برگزار می‌شود، دکتر مجید فولادیان دانش‌آموخته دوره دکتری رشته جامعه‌شناسی سخنرانی خواهند کرد.

همه‌گیری برخی از خصلت‌های منفی رفتاری در جامعه ایران، همواره به عنوان دغدغه عمده پژوهشگران حوزه جامعه‌شناسی و اخلاق بوده است. در این میان، خصلت «دورویی» و ضدارزشهایی نظیر ریا، تظاهر، تملق و چاپلوسی که از بطن آن زاده می‌شوند از سویی به دلیل فراگیری اجتماعی‌شان و از سوی دیگر به سبب کاهش حساسیت جامعه ایرانی نسبت به آنها، از اهمیتی ویژه برخوردارند.

این نشست نگاهی چندبعدی به این ضدارزش داشته و می‌کوشد تا با ارائه تعریفی جامع از آن بستری برای شناخت و مطالعه بهتر ابعاد مختلف دورویی از منظر جامعه‌شناسی فراهم آورد. اين نشست روز چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵تا ۱۶ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نشاني تهران، خيابان وليعصر(عج) پائين‌تر از ميدان وليعصر(عج) خيابان دمشق، شماره ۹، برگزار می‌شود. از كليه صاحبنظران، انديشمندان و اصحاب رسانه دعوت مي‌شود در اين برنامه حضور یابند.