شناسهٔ خبر: 31645 - سرویس دیگر رسانه ها

«تقدیربازان» صیقل خورد/ آزمون و خطا در کار با کودک

سیما تیرانداز کارگردان نمایش «تقدیر بازان» با اشاره به پخته تر شدن نمایش نسبت به اجرای جشنواره از تجربه بازی گرفتن از بازیگر خردسال نمایش گفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیما تیرانداز بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «تقدیربازان» گفت: نمایش «تقدیربازان» بعد از اجرا در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر از هفتم اردیبهشت ماه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. در اجرای عمومی این نمایش متن و اجر پخته تر شده و بازیگران با تمرکز و تمرین بیشتری به صحنه می روند.

وی درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای جشنواره داشته است، توضیح داد: در شلوغی جشنواره فجر ما در فرصت کوتاه یک ماهه و با شتابزدگی این نمایش را برای اجرا آماده کردیم و متاسفانه مدت زمان بازبینی تا اجرای نمایش در جشناره نیز بسیار کوتاه بود و نتوانستیم آن‌طور که دوست داشتیم به صحنه برویم. احساس می کنم در اجرای جشنواره فشارهای زندگی که در دل داستان رخ می داد و مدنظرمان بود به خوبی منتقل نشده بود.

تیرانداز بیان کرد: در اجرای عمومی بازی ها روتوش شده، کاراکترهای نمایش نیز صیقل خورده اند و اتفاقاتی هم که در نمایش رخ می دهد کاملا کنترل شده به نمایش درمی آیند. حتی یکی از صحنه های کار نیز دچار تغییراتی شده است. 

بازیگر سریال «ستایش» درباره تغییراتی که در فضاسازی و صحنه پردازی نمایش نیز صورت گرفته است، گفت: برای اجرای عمومی «تقدیربازان» طی صحبت هایی که با سعید حسنلو طراح صحنه داشتیم فضاسازی و دکور گرم تر از اجرای جشنواره شده است.

وی در پایان درباره تجربه همکاری با بازیگر کودک در تئاتر عنوان کرد: حضور بازیگر کودک در این نمایش تجربه خوبی برایم بود اما تجربه ای که با آزمون و خطا همراه است چون قبلا تجربه چنین کاری نداشتم اما نوا بازیگر خردسال نمایش دختر باهوشی است و به خوبی توانست با گروه همراه شود.

متن نمایش «تقدیربازان» که از هفتم اردیبهشت ماه اجرای خود را در تالار چهارسو آغاز خواهد کرد نوشته هاله مشتاقی‌نیا و داستان آن درباره شش شخصیت و روابط آن‌ها در مقاطع زمانی مختلف است. این نمایش در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر در رشته بهترین کارگردانی، بهترین طراحی صحنه و بهترین نمایشنامه نامزد دریافت جایزه و از هاله مشتاقی‌نیا در آیین اختتامیه این جشنواره قدردانی شد.

سیما تیرانداز بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون بهار سال ۹۳ نمایش «سه روایت از زندگی» را در مقام کارگردان در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه داشت و سال ۹۴ با نمایش «تقدیربازان» به تئاتر شهر می‌رود.

بازیگران نمایش «تقدیربازان» به ترتیب حروف الفبا یمین آتشی، روزبه حصاری، فرناز رهنما، هومن کیایی، بهاره مشیری و نورا هاشمی هستند. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از طراح لباس: سیما تیرانداز، طراح صحنه: سعید حسنلو، آهنگساز: کیارش اعتمادی، مدیر تولید: عقیق بلوری، مدیر روابط عمومی: محدثه واعظی‌پور، تبلیغات مجازی: معصومه حسینی‌پور.

سیما تیرانداز پیش از این نمایش‌های «ناتمام» (مرد مقابل)، «دخترک شب طولانی»، «هتل عروس»، «محاله فکر کنید اینجوری هم ممکنه بشه» و ... را کارگردانی کرده است.