شناسهٔ خبر: 32149 - سرویس دیگر رسانه ها

شرایط تحصیل در مدرسه ملی سینما/ آشنایی با انگلیسی ضروری است

مدیر عامل «مدرسه ملی سینما» فعالیت‌های این مرکز را در دو بخش مهارت‌ افزایی و آکادمیک دانست و تاکید کرد آشنایی متقاضیان به زبان انگلیسی و موفقیت در مصاحبه ورودی ضروری است.

 

روح الله حسینی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید روح الله حسینی درباره برگزاری کارگاه های آموزشی «مدرسه ملی سینما» که پیش از این از اجرای آنها خبر داده بود گفت: مراحل اجرایی و علمی کارگاه‌های «مدرسه ملی سینما» در دو بخش «مهارت‏ افزایی» و «آکادمیک» است. در بخش نخست تمرکز بر دانش ‏افزایی و افزایش مهارت کسانی است که در حرفه سینما صاحب مهارت‏ هایی هستند و این افراد برای به‌روز شدن دانش خود در آن حرفه یا پیشه، در این کارگاه ‏ها حضور پیدا می‏ کنند.

وی درباره آموزش های آکادمیک در «مدرسه ملی سینما» توضیح داد: در حوزه آکادمیک کارنامه کاری، تجارب و همچنین گروه سنی متقاضی، بسته به رشته‏ ای که در آن وارد خواهد شد از اهمیت ویژه‏ ای برخوردار خواهد بود. به طور مثال اگر هنرجویی بخواهد در رشته فیلمنامه نویسی فعالیت داشته باشد می ‏تواند با اتکا به ذوق ادبی خود و برای مثال ترجیحاً با دیپلم ادبی وارد رشته فیلمنامه نویسی شود. اما یک متقاضی رشته فیلمبرداری به طور طبیعی نمی‏ تواند بدون تجربۀ کاری وارد این رشته شود، چرا که در این حرفه نیاز به صرف زمان و کار تجربی و حرفه‏ ای است.

مدیر عامل و دبیر شورای علمی «مدرسه ملی سینما» ادامه داد: با این اوصاف صرف علاقه به صنعت سینما نمی‏ تواند عاملی برای پذیرفتن متقاضی در «مدرسه ملی سینما» باشد، بلکه پذیرش در حوزۀ آکادمیک مستلزم عبور از مراحل مصاحبه و ارائۀ کارنامه و جلب نظر و توجه هیاتی از داوران خواهد بود.

مدیرکل دفتر مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت ‏های سینمایی با اشاره به رویکرد «مدرسه ملی سینما» عنوان کرد: «مدرسه ملی سینما» به رغم اینکه ملی است و بر جهانی ایرانی و ویژگی‏‌ها و اندوخته‏ های ملی و بومی تاکید دارد، در عین حال دریچه و دروازۀ ورود علمی و نظام ‏مند سینمای ایران به جهان نیز هست بنابراین طبیعی است که مخاطبان «مدرسه ملی سینما» نیز جهانی و از افق ‏های فکری و زبانی گوناگون باشند در نتیجه آشنایی با زبان خارجی از جمله شروط پذیرش متقاضی است.

حسینی با اشاره به این مطلب که آغاز رسمی فعالیت‏ های «مدرسه ملی سینما» ممکن است با اندکی تاخیر همراه باشد، گفت: آغاز فعالیت «مدرسه ملی سینما» به دلیل استقرار تشکیلات مدرسه در مکانی مناسب و ثابت به تاخیر افتاد چراکه دنبال مکانی درخور و شایسته «مدرسه ملی سینما» بودیم و قرار بود تا اسفندماه در فضایی مناسب جاگیر شویم اما این اتفاق نیفتاد.

مدیرعامل «مدرسه ملی سینما» افزود: خوشبختانه این اتفاق در حال حاضر رخ داده و مکانی مناسب برای راه اندازی «مدرسه ملی سینما» در نظر گرفته شده است، ما بنا داشتیم برنامه های مدرسه را از پایان اردیبهشت‏ ماه آغاز کنیم و همچنان این امیدواری وجود دارد و به زودی نشست‏ های علمی و هم ‏اندیشی با گروه‏ های مختلف به منظور احصاء مسائل اساسی سینمای ایران برگزار خواهد شد، اما برگزاری کارگاه ها با تاخیر انجام خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: با این اوصاف بنا است از اول تابستان کارگاه ‏ها را که به شکل طبیعی محصول نشست‏ ها و رایزنی ‏ها خواهند بود، آغاز کنیم.

مدیرکل دفتر مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت ‏های سینمایی تاکید کرد: اساساً قرار نیست در انجام امور آموزشی و پژوهشی گرفتار موازی‏ کاری شویم، به عبارت دیگر قرار نیست «مدرسه ملی سینما» مرکزی شبیه سایر مراکز آموزشی، اعم از دولتی و غیردولتی باشد.

وی در پایان بیان کرد: یکی از سرفصل‏ های آموزشی «مدرسه ملی سینما» مسائل فنی روز سینمای جهان از جمله موضوع «سی. جی. آی» به عنوان یکی از حوزه ‏های فنی و دانشی مورد استفاده و نیاز در صنعت روز سینما است که به نظر می ‏رسد آیندۀ سینمای ایران نیز به آن مرتبط باشد، لذا رایزنی‏ های خود را برای دعوت از متخصصان این حوزه ضمن توجه به توان و استعداد نیروهای داخلی، آغاز کرده ‏ایم تا کارگاه ‏ها به بهترین و مفیدترین شکل ممکن انجام شود.