شناسهٔ خبر: 32415 - سرویس دیگر رسانه ها

در تألیف «صرف القرآن و معناه» از اصول آموزشی استفاده شده است

مؤلف کتاب «صرف‌القرآن و معناه» در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: یکی از ویژگیهای این کتاب رویکرد آموزشی آن است. در اين كتاب تلاش شده تا از تمام فنون و اصول آموزش برای انتقال معارف استفاده شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، کتاب «صرف‌القرآن و معناه» با حضور سید محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حمیدرضا شاه‌آبادی، مدیرعامل انتشارات بین‌المللی الهدی صبح ۲۰ ارديبهشت در غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بيست‌وهشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران رونمایی شد.

در ابتداي اين مراسم، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با اشاره به ضرورت نشر و ترويج آثار فرهنگی، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی چند سال اخیر در حوزه نشر به ويژه بخش بین‌الملل به صورت جدی وارد شده كه می توان به تأثير مطلوب نشريات بین‌المللی الهدی اشاره كرد.

هاشمی با اذعان اينكه در سال‌های گذشته، ۱۷ عنوان اثر فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به عنوان کتاب سال انتخاب شده است، گفت: حضور سازمان در نمایشگاه كتاب تهران، گامی مثمر ثمر براي تقويت و ارتقای بحث گفتمان است که در حوزه ملی و فراملی با آن مواجه هستيم.

نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با جهان

وی به شعار نمایشگاه بين‌المللی كتاب تهران، اظهار كرد: نمايشگاه امسال با شعار «خواندن؛ گفت‌وگو با جهان» به معرفی آثار و مكتوبات فرهنگي می پردازد كه در اين ميان بايد به نقش بسزای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با جهان اشاره كرد.

هاشمی در ادامه، افزود: اين مهم با حضور کشورهای جهان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امکان‌پذیر است؛ اين سازمان با در اختيار داشتن بيش‌ از ۸۰ نمایندگی فرهنگی در اقصی نقاط جهان به «گفت‌وگو با جهان» از طریق چاپ و نشر به زبان‌های مختلف می پردازد.

توجه به فهم قرآن همراه با درك واژگان آن

در ادامه، قاسم فائز، مؤلف کتاب «صرف‌القرآن و معناه» اظهار كرد: این کتاب دارای چند ویژگی مهم است كه در بخش اول می توان به قرارگيری بحث قرآن و بررسی ساختمان واژگان قرآني به صورت مستقل در اين كتاب، اشاره كرد.

وی دومین ویژگی کتاب «صرف‌القرآن و معناه» را وجود رویکرد آموزشی نام برد و گفت: در اين كتاب تلاش بر اين شده تا از تمام فنون و اصول آموزش استفاده شود تا به بهترین وجه این معارف را به خواننده منتقل کند.

مؤلف کتاب با تأكيد بر اينكه نخستين گام برای فهم قرآن، درك واژگان آن است، گفت: سومین ویژگی اين اثر فرهنگي، آن است كه در ابتدای کتاب خلاصه‌ای از مهم‌ترین موارد علم صرف در مقدمه خودش قرار داده تا با این پیش‌درآمد و مطالعه آن، خواننده وارد اصل مطلب شود و نیاز نباشد که برای فهمیدن آن به کتاب‌های صرف مراجعه کند.

وی در سخنان خود، سومین ویژگی كتاب «صرف‌القرآن و معناه» را قرارگيري آيات قرآن در كنار هر يك از واژگان قرآنی دانست و گفت: ویژگی بعدی این کتاب، تلفيق آن به دو روش است به گونه‌ای كه برای همگان مناسب مي‌باشد.

در بخش پايانی اين مراسم، حمیدرضا شاه‌آبادی، مدیرعامل انتشارات بین‌المللی الهدی بيان كرد: بهترین ابزار برای فهم دین مبین اسلام، قرآن است؛ امروز، شاهد اضافه شدن برگی بر کتاب قطور نوشته‌های مرتبط با کلام الهی هستیم كه این افتخار برای ما محفوظ خواهد بود.