شناسهٔ خبر: 32469 - سرویس دیگر رسانه ها

کتابی از خورشاهیان در ۱۰۰ هزار نسخه منتشر شد

«من بادبادکم» داستانی از هادی خورشاهیان برای کودکان است که پس از ۱۰ سال از سوی نشر شباویز و در ۱۰۰ هزار نسخه منتشر و در نمایشگاه کتاب ارائه شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هادی خورشاهیان نویسنده کودک و نوجوان  از انتشار «من بادبادکم» خبر داد و گفت: این داستان ماجرای درست شدن یک بادبادک را توضیح می‌دهد و کودکانه است. ۱۰ سال پیش این کتاب را نشر شباویز منتشر کرد و حالا در ۱۰۰ هزار نسخه چاپ شده و در اختیار کودکانی که به نمایشگاه کتاب می‌آیند، قرار گرفته است.

این نویسنده کودک و نوجوان از چاپ دوباره «سفر به شهریور» و چاپ نخست «آلبوم دردسر» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: این دو کتاب را کانون پرورش فکری منتشر کرده است و این مرکز حق بزرگی به گردن بسیاری از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان دارد. خود من با انتشارات کانون پرورش فکری، به نوجوانان معرفی شدم.

به گفته خورشاهیان، «سرباز و مرز» مجموعه نمایشنامه‌های او برای بزرگسالان است. این مجموعه ۱۱ نمایشنامه کوتاه را دربر می‌گیرد که یکی از این نمایشنامه‌ها درباره جنگ است. «سرباز و مرز» را نشر قطره منتشر کرده است.

«خواب مرگ» یکی دیگر از آثار هادی خورشاهیان برای بزرگسالان است که از سوی نشر افراز منتشر و در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه شده است. این مجموعه، دو فیلمنامه نیمه بلند و یک فیلمنامه کوتاه را شامل می‌شود.

خورشاهیان به انتشار مجموعه شعر طنز برای بزرگسالان اشاره و بیان کرد: «قیفی که سر گشاد ندارد» مجموعه ۱۱۰ شعر در همه قالب‌های ممکن از قصیده تا تک بیتی و شعر نیمایی و سپید را دربر می‌گیرد. مضمون این اشعار نیز متفاوت است و شعرهای اجتماعی، سیاسی، عاشقانه و خانوادگی را شامل می‌شود. البته موضوع بیشتر اشعار، سیاسی است.

شاعر مجموعه «قیفی که سر گشاد ندارد» گفت: من در این مجموعه به شعرهای طنز‌گونه توجه کرده‌ام به این خاطر که شاعران ما کمتر به طنز می‌پردازند و طنز از جمله گونه‌های ادبی است که چه در زمینه نوجوان و چه برای بزرگسال، به آن احتیاج داریم.

«مگه من چند نفرم» نیز یکی از رمان‌های هادی خورشاهیان است که از سوی نشر افق منتشر و در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب ارائه شده است.