شناسهٔ خبر: 32622 - سرویس دیگر رسانه ها

طرح سطح بندی دانشگاه های کشور تا پایان شهریور نهایی می شود

معاون آموزشی وزارت علوم درباره سطح بندی دانشگاه های کشور گفت : برای رتبه بندی دانشگاه های کشور طرحی تعریف شده و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه امسال این طرح جمع بندی و اجرایی شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه های منطقه ۹ در دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به بازدید های انجام شده از مناطق مختلف آموزشی کشور اظهار داشت : این نوع بازدید و برگزاری نشست با معاونان آموزشی به بررسی و حل سریع تر مشکلات کمک خواهد کرد و بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان شهریور امسال از تمامی مناطق بازدید می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم  در خصوص سطح بندی دانشگاه های کشور نیز گفت : برای رتبه بندی دانشگاه های کشور طرحی تعریف شده و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه امسال این طرح جمع بندی و اجرایی شود.

شریعتی نیاسر گفت: در فاز نخست ۱۰ دانشگاه به عنوان دانشگاه های گروه الف معرفی شدند که با تدوین این طرح بررسی های بیشتری در خصوص ظرفیت های دانشگاه های کشور انجام می شود و احتمال افزایش این تعداد تا ۲۰ دانشگاه معتبر وجود دارد.

وی همچنین از برگزاری اجلاس سراسری معاونان آموزشی کشور خبر داد و گفت: در صورت انجام هماهنگی های لازم، این اجلاس تا پایان شهریور امسال برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به ظرفیت های دانشگاه شهید چمران اهواز گفت : دانشگاه شهید چمران اهواز با داشتن ظرفیت های علمی مناسب می تواند ارتباطی موثر با دانشگاه های منطقه در حوزه های علمی، پژوهشی و تبادل دانشجو داشته باشد.