شناسهٔ خبر: 32646 - سرویس دیگر رسانه ها

تلاش برای برگزاری کنسرت با ستاره های موسیقی کلاسیک جهان

شیراز- حافظ ناظری گفت: پیش از برگزاری تور آلبوم «ناگفته» آرزو دارم که بتوانم با ستاره های موسیقی کلاسیک جهان در ایران کنسرت برگزار کنم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حافظ ناظری خواننده جوان و سرشناس که برای دیدن بخشی از مجموعه زندیه به شیراز سفر کرده بود با بیان اینکه هنوز شیراز برای بسیاری از مردم دنیا ناشناخته است، عنوان کرد: عظمتی که در تاریخ این شهر نهفته و فضایی که شیراز دارد هنوز برای بسیاری در دنیا ناشناخته است.

شیراز، یکی از رمانتیک ترین و زیباترین شهر جهان است

ناظری از قابلیت جهانی شدن شیراز در میان شهرهای فرهنگی و تاریخی دنیا نام برد و افزود: این شهر از نظرمن  که ۸۰ درصد شهرهای دنیا را دیده و از جاهای زیبا و تاریخی را دیدن کرده ام، به راحتی می توانم بگویم یکی از تاریخی ترین، رمانتیک ترین و زیباترین شهرهای جهان است.

ناظری با تاکید بر اینکه شهرهای شیراز و کرمانشاه در کنار دیگر شهرهای ایران ارزش خاصی برایش دارند، بیان کرد: یکی از دلایل این تمایل بدین خاطر است که شیراز به دلیل وجود آثاری چون تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه های حافظ و سعدی  جنبه فراملی دارد.

گفتگو با حافظ ناظری، خواننده و آهنگسلط

خواننده آلبوم جهانی «ناگفته» شیراز را شایسته بهترین کارها عنوان کرد و گفت: شیراز باید به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی برای ایران در جهان باشد.

سعی کردم دیدی جهانی در عرصه موسیقی داشته باشم

وی درباره پایبندی خود به سنت ها و آیین های ایرانی بویژه در آثار موسیقایی که ارایه می کند، عنوان کرد: همیشه سعی کردم دیدی جهانی در عرصه موسیقی داشته باشم زیرا فرهنگ ما در جهان هنوز ناشناخته است، درحالیکه ما یکی از غنی و تاریخی ترین ترین فرهنگهای جهان را داریم.

ناظری ادامه داد: برای نمونه ادبیات ایران  به خاطر وجود اسطوره ها بی همتای خود، یکی از تاثیرگذارترین بخش های ادبیات دنیاست. در عین حال نباید فراموش کرد برای اینکه سنتها را از نسلی به نسلی دیگر منتقل شود ناچاریم در آن سنت یک تغییراتی تازه ای بوجود بیاوریم وگرنه آنها در حد موزه باقی می ماند.

گفتگو با حافظ ناظری، خواننده و آهنگسلط

وی تاکید کرد: امروز برای اینکه بخواهیم فرهنگ، هنر و تاریخ خود را به دنیا معرفی کنیم ناچاریم نمادهای جدید و تازه به آن بیافزایم تا بتواند برای نسل های جدید نیز قابل درک باشد. هواپیماهای نخستین دیگر برای ما قابل سوارشدن نیست. ممکن است خیلی هم به آن علاقه داشته باشیم، اما دیگر قابل استفاده نیست. هواپیماهای مدرن امروزی با حفظ ساختارهای نخستین هواپیما به راه خود ادامه می دهند. این است که باید با فرهنگ همچین برخوردی کرد و برای انجام آن نیاز هست نمادهای تازه ای وارد بشود که بتواند با نسل جدید ارتباط برقرار سازد.

خانواده ای مانند ناظری ها را زیر سوال بردن کار پسندیده ای نیست

حافظ ناظری با اشاره به برخی اتفاقات اخیر و مسائل و انتقادات پیش آمده ادامه داد: به هرحال خانواده ای مانند ناظری ها را زیر سوال بردن بدون مدرک معتبر کار پسندیده ای نیست زیرا در هر صورت موسیقی اگر ستون هایی داشته باشد یکی از این ستونها این خانواده است. بیشتر غم من از این نشات می گیرد که چرا تا یک نفر موفق می شود سعی در خراب کردنش داریم. 

این خواننده جوان  با اشاره به اینکه به خاطر رعایت قوانین کپی رایت تکه ای از آلبوم ناگفته را با عنوان بعد یازدهم در ایران منتشر کرده است، افزود:  آلبوم بعد یازدهم همزمان با  آنتولد یا ناگفته در اسفندماه۹۲  در ایران منتشر شد تا مردم دلگیر نشوند و پس از یکسال با کسب مجوزهای لازم این کار در آلبومی کامل در ایران انتشار یافت. از این رو، بعد یازدهم بخشی از آلبوم ناگفته است.

ناگفته در میان سه آلبوم پرفروش موسیقی کلاسیک آمریکا قرار گرفت

خواننده آلبوم ناگفته به فروش این اثر در آمریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: در ۷هفته فروش "آنتولد" یا ناگفته در میان سه آلبوم شماره یک موسیقی کلاسیک قرار داشت که از این ۷ هفته، دو هفته شماره یک بود، دوهفته شماره دو جدول فروش بود و در ادامه رده سوم برترین ها را کسب کرد. از آنجا که فروش این آلبوم با برگزاری یک تور کنسرت همراه شد، قرار بر این بود تور کنسرت های این آلبوم در اروپا هم آغاز شود تا رسما این آلبوم در اروپا هم معرفی شود که هنوز روی نداده است.

وی درباره آغاز تور کنسرت های داخلی آلبوم ناگفته، اعلام کرد: پیش از برگزاری تور آلبوم ناگفته آرزو دارم بتوانم با ستاره های موسیقی کلاسیک جهان در ایران کنسرت برگزار کنم.

گفتگو با حافظ ناظری، خواننده و آهنگسلط

ناظری با اشاره به اینکه عدم برگزاری این کنسرت در سال گذشته لطمه مالی بزرگی به وی و  تهیه کننده  کنسرت وارد کرد، افزود: امیدوارم با شرایط مناسب و  تازه ای که فراهم شده این اتفاق امسال روی دهد.

وی به ستاره هایی که مورد نظر است اشاره ای نکرد و گفت: تعداد این موسیقیدان ها مشخص است، اما تا مجوز حضور این ستاره ها صادر نشود بهتر است نامی از آنها برده نشود. اما مانند آلبوم ناگفته که ۵، ۶ نفر در آن همکاری دارند امیدواریم همین تعداد هم به ایران بیایند.

امید داشتم در ورزشگاه حافظیه شیراز کنسرت برگزار کنم

ناظری درباره زمان مشخص برگزاری کنسرت خود در شیراز هم گفت: امیدوارم و تلاش می کنم اگر که امکان این کنسرت فراهم شود در شیراز  هم حضور یابم. به خاطر نوع این کار و به دلیل این که این رویداد جریان بسیار بزرگی خواهد بود و بسیار پرهزینه و پردردسر است و یکسال برنامه ریزی در پی داشته, تمایل دارم در مکانی برگزار شود که تا جایی که امکان دارد مردم شیراز بیشتر بتوانند از این کنسرت بهره ببرند، اما در شیراز متاسفانه محدودیتهایی هست که در ورزشگاه ها اجازه نمی دهند کنسرت برگزار شود، درحالیکه آرزویم این بود که در ورزشگاه حافظیه شیراز این کنسرت برگزار شود که دست کم ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر هر شب در این کنسرت بزرگ شرکت کنند.