شناسهٔ خبر: 33136 - سرویس دیگر رسانه ها

کنسرت گروه «کُهَن» در چهارگاه و اصفهان

گروه موسیقی «کُهَن» کنسرت خود را در دستگاه «چهارگاه» و آواز «بیات اصفهان» در روزهای ۷ و ۸ خرداد در شهر اصفهان برگزار می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  کنسرت گروه موسیقی «کُهَن» به سرپرستی و آهنگسازی کامیار فانیان و خوانندگی مهدی امامی ۷ و و ۸ خرداد ۱۳۹۴ در تالار سوره حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.

کامیار فانیان درباره این کنسرت می‌گوید: این کنسرت در دستگاه «چهارگاه» و آواز «بیات اصفهان» اجرا می‌شود. در این اجرا از دستگاه چهارگاه مقام گردانی‌هایی به آواز بیات اصفهان داریم و سپس به چهارگاه باز می‌گردیم.

وی ادامه داد: مقام گردانی‌های ما در این کنسرت تنها به آواز منحصر نمی‌شود و در اجرای تصنیف نیز همین کار را انجام می‌دهیم. معمولا در اجرای تصنیف مقام گردانی نمی‌کنند. مثلا اگر تصنیفی در ماهور اجرا شود به مختصات این دستگاه محدود می‌شود. اما ما در اجرای یکی از تصنیف‌هایمان در این اجرا از گوشه «حصار» به بیات اصفهان می‌رویم و دوباره با گوشه «مویه» به چهارگان برمی گردیم.

این نوازنده سه تار درباره اشعاری که در این اجرا خوانده می‌شود گفت: در کنسرت پیش رو اشعاری از حافظف شاه نعمت الله ولی، هوشنگ ابتهاج و طبیب اصفهانی خوانده می‌شود.

جاوید ابراهیم‌پور نوازنده نی، سجاد منصوری نوازنده تنبک، سامان صادقیان نوازنده تار، میثاق مهرپور نوازنده عود و مسعود یونسی نوازنده سنتور دیگر اعضای گروه موسیقی «کُهَن» هستند.

علاقه مندان می‌توانند بلیت‌های کنسرت گروه «کُهَن» را در سایت ملی کنسرت با آدرس melliconcert. com تهیه کنند. همچنین بلیت‌های این کنسرت در آموزشگاه آزاد موسیقی وزیری هم به فروش می‌رسند.