شناسهٔ خبر: 33296 - سرویس دیگر رسانه ها

روابط عمومی سازمان سینمایی تعطیل می‌شود؟

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد بیان کرد که روابط عمومی در چارت سازمان سینمایی تعریف شده و تعطیل نخواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بابک دربیکی درباره خبر برخی رسانه‌ها درباره تعطیلی روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: ما یک مرکز روابط عمومی داریم که مسئول کل پاسخگویی در وزارت ارشاد و سازمان های تابعه است و  مجموعه ای از پست های سازمانی داریم که روابط عمومی برای آنها تعریف شده است.

وی ادامه داد: طبق ابلاغیه چارت سازمانی سازمان سینمایی توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور که در مورخه ۲۸ اسفند ماه سال ۹۲ صادر شد یک پست سازمانی برای دفتر ریاست و روابط عمومی به شکل مشخصی تعریف و در نظر گرفته شد. همچنین سازمان های دیگری از جمله سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز هستند که این پست برایشان تعریف شده است. البته نه اینکه این سازمان ها مستقل از وزارت ارشاد باشند اما روابط عمومی به شکلی مشخص در پست سازمانی آنها تعریف شده است. درحالیکه در سایر معاونت ها این پست سازمانی وجود ندارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با بیان اینکه وزارت ارشاد حوزه ای تخصصی است، یادآور شد: ما برای آنکه بتوانیم مجموعه های تخصصی را دور هم جمع آوری کنیم به افرادی نیازمند بودیم که با احکام داخلی در حوزه روابط عمومی فعالیت داشته باشند اما این افراد پست سازمانی نداشته اند و با هماهنگی روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد منصوب شدند بنابراین رفتن این افراد به معنای تعطیلی نیست چون همانطور که گفته شد آنها با احکام داخلی منصوب می شوند.

دربیکی در ادامه به سخنانی که در بعضی رسانه ها مطرح شده است اشاره و بیان کرد: عده ای بیان کرده اند که قرار است همه روابط عمومی ها منحل شوند درحالیکه این امر اصلا در حوزه اختیارات ما نیست که یک پست قانونی را تعطیل کنیم. نباید این سخنان را چندان جدی گرفت چراکه از این نظر سازمان سینمایی ارتباط چندانی با ما ندارد که بخواهیم روایط عمومی آن را تعطیل کنیم. درواقع اختیار ما در حوزه بودن و یا نبودن دفتر روابط عمومی ها نیست.

وی در پایان گفت: از طرف دیگر باید توجه داشت که افرادی که در داخل وزارتخانه برای یک پست منصوب می شوند، نمی توانند از نیروهای بخش خصوصی باشند و با موسسات دیگر قرارداد ببندند چراکه در غیر این صورت سازمان بازرسی مداخله خواهد کرد.