شناسهٔ خبر: 33347 - سرویس دیگر رسانه ها

پرداخت پول به جای غذا در یکی از خوابگاههای دانشگاه شریف

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف از اجرای طرحی در یکی از خوابگاه های این دانشگاه خبر داد که به موجب آن به جای غذا، پول آن پرداخت می شود و دانشجویان انتخاب می کنند که غذایشان چگونه و از کجا تهیه شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر بیژن وثوقی وحدت با اشاره به برنامه دانشگاه صنعتی شریف در بحث تغذیه دانشجویی گفت: دربحث تغذیه دانشجویی، براساس بررسی هایی که صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که اگر پول غذا را به دانشجویان پرداخت کنیم، آنها راضی‌تر هستند، چون همیشه هرنوع غذایی که ارایه می شود، عده‌ای هستند که ناراضی باشند.

وی ادامه داد: برهمین اساس از اول اردیبهشت ماه در یکی از خوابگاه‌های دانشگاه طرحی را آغاز کرده ایم که براساس آن دانشجویان می توانند، انتخاب کنند که غذای خود را چگونه و از کجا تهیه کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف افزود: به عنوان مثال برخی از دانشجویان علاقمند هستند، غذای خود را از مغازه های اطراف خوابگاه تهیه کنند، برهمین اساس ما با مغازه های اطراف خوابگاه صحبت کرده ایم تا سفارش دانشجویان را ارایه دهند و پول آن را از ما دریافت کنند. 

وی با بیان این مطلب که با این روش دانشجویان احساس آزادی عمل بیشتری می کنند، یادآور شد: برخی از دانشجوها که علاقه ای به غذای خوابگاه ندارند، از این طرح بیشتر استقبال کرده اند، برخی نیز تمایل دارند هزینه غذا را دریافت کرده و خودشان نسبت به طبخ غذا اقدام کنند.