شناسهٔ خبر: 33357 - سرویس دیگر رسانه ها

جزئیات ۴ پیشنهاد مهم تهیه‌کنندگان سینما به سرافراز چه بود؟

محمد خزاعی یکی از تهیه‌کنندگان حاضر در جلسه با رئیس رسانه ملی به تشریح جزئیات پیشنهادات مطرح‌شده به سرافراز پرداخت.

خبرگزاری فارس: جزئیات ۴ پیشنهاد مهم تهیه‌کنندگان سینما به سرافراز چه بود؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ محمد خزاعی در جلسه روز چهارشنبه ۶ خرداد گروهی از تهیه‌کنندگان سینما با محمد سرافراز، رئیس رسانه ملی گفت: در این دیدار که در فضای کاملاً دوستانه و صمیمی برگزار شد، بنده ۴ پیشنهاد ارائه دادم تا وضعیت سینما در تلویزیون به حالت مطلوب بازگردد.

وی افزود: نخستین پیشنهاد تشکیل یک شورای تخصصی، تحت عنوان شورای سینما بود که این شورا تمامی امور مربوط به سینما در تلویزیون را در ۴ محور مهم مورد بررسی قرار دهد.

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: اول آنکه با توجه به مشکلاتی که اخیراً فیلم‌های سینمایی در پخش تیزرهای تلویزیونی پیدا کرده‌اند این شورای تخصصی میزان حمایت از فیلم‌ها و تیزرهای تلویزیونی را مشخص کنند تا دیگر شاهد مشکلات امروز نباشیم و در واقع سهم هر فیلم از پخش تیزرها توسط یک شورای کاملاً تخصصی مشخص شود.

تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» خاطرنشان کرد: بحث بعدی خرید رایت فیلم‌های سینمایی بود که در سال‌های اخیر کاهش فراوانی داشته است و پیشنهاد شد با راه‌اندازی این شورای تخصصی سینمایی در تلویزیون نسبت به اختصاص مبلغ مناسب برای خرید رایت فیلم‌های سینمایی و پخش آنها در تلویزیون اقدام شود.

خزاعی در ادامه بیان داشت: متأسفانه درحال حاضر همه فیلم‌های سینمایی خریداری نمی‌شوند و این شورای تخصصی می‌تواند تصمیم‌گیری کند چه فیلم‌هایی و با چه مبلغی برای تلویزیون خریداری شوند و حتی می‌تواند با خرید فیلم‌های مناسب فرهنگ‌سازی کند.

وی با اشاره به اینکه احیای تولید فیلم‌های سینمایی در تلویزیون بحث دیگری بود که در این نشست مطرح شد، گفت: سومین پیشنهادی که بنده ارائه دادم این بود که با توجه به تعطیلی تولید آثار سینمایی در تلویزیون و اینکه به دلایل مختلفی تولید «تله‌فیلم‌ها» در رسانه ملی جای آثار سینمایی را گرفته‌اند، این شورای تخصصی می‌تواند دوباره جریان تولید سینمایی در تلویزیون را احیا کند و تلویزیون چون گذشته که فیلم‌های سینمایی بسیار خوب و اثرگذار تولید می‌کرد به این سمت گام بردارد تا هم به اقتصاد سینما کمک کند و هم با انتخاب موضوعات خاص و استراتژیک به فرهنگ‌سازی در جامعه کمک کند.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه افزود: آخرین پیشنهاد ارائه شده بحث حمایت رسانه ملی از یک سری نهادها و جشنواره‌های خاص سینمایی بود که می‌تواند در اقبال عمومی مردم نسبت به سینما نقش تعیین کننده داشته باشد.

خزاعی تأکید کرد: به هر حال در جلسه تهیه‌کنندگان سینما با آقای سرافراز ما فقط پیشنهادهایی که احساس کردیم می‌تواند به رشد سینما کمک کند ارائه کردیم و این پیشنهادات به صورت شفاهی ارائه شد و باید ببینیم نظر رسانه ملی در رابطه با پیشنهادات ارائه شده چیست.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر سینما چرخه خوبی ندارد و اگر تلویزیون از سینما همچون گذشته حمایت کند آثار مثبت آن را خواهیم دید و حتی این حمایت می‌تواند در عرصه بین‌المللی و از طریق شبکه‌های بین‌المللی باشد تا سینمای ایران بیش از پیش خود را در جهان نشان دهد.

تهیه‌کننده فیلم «جعبه موسیقی» در خاتمه اظهار داشت: حمایت جدی از فیلم‌های دفاع مقدس و استراتژیک یکی دیگر از پیشنهادات ارائه شده در این نشست بود که با توجه به مشکلات اقتصادی در تولید آثار سینمایی وجود دارد تلویزیون می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام/