شناسهٔ خبر: 33640 - سرویس دیگر رسانه ها

«قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)» برای کودکان منتشر شد

«قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)» که محمدرضا سرشار آن را نوشته از سوی انتشارات قدیانی برای خردسالان و کودکان منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)» از سوی واحد کودک و خردسال موسسه انتشاراتی قدیانی موسوم به کتاب‌های بنفشه راهی بازار کتاب شد.

این کتاب‌ها که ۱۰ مقطع از زندگی پیامبر اسلام (ص) از تولد تا دعوت همگان به اسلام را شامل می‌شود به روایت محمدرضا سرشار بوده و حسام الدین طباطبایی آنها را تصویرگری کرده است.

«قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)» با عناوینی چون «تولد»، «زندگی در صحرا»، «یک سال با مادر»، «با پدربزرگ»، «سفر به شام»، «ازدواج با خدیجه»، «محمد امین»،‌ «پیامبری»، «دعوت خویشان» و «دعوت همگان به اسلام» روانه بازار نشر شده است.

نثر روان و ساده این مجموعه از جمله ویژگی‌های آن است که علاوه بر آن باید قابلیت گفتاری بودن را نیز بر آن افزود. نحوه روایت به نوعی است که می‌توان به راحتی برای خردسالان و کودکان آن را به صورت قصه تعریف کرد. علاوه بر این در پاورقی برخی صفحات کلماتی که ممکن است برای کودکان سوال برانگیز باشد نیز توضیح داده شده است.

نکته دیگری که باید در مورد این اثر گفت تصویرگری مناسب آن است در این کتاب خواننده به خصوص مخاطب گروه سنی خردسال و کودک با تصویر ارتباط برقرار می‌کنند. استفاده از رنگ‌های متنوع و تصاویر ساده و دوری از اغراق و پیچدگی از ویژگی‌های تصاویر این مجموعه ۱۰ جلدی است.

مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)» به روایت محمدرضا سرشار در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان (هر جلد) از سوی انتشارات قدیانی راهی بازار کتاب شده است.