شناسهٔ خبر: 33663 - سرویس دیگر رسانه ها

«هیچ کس نبود بیدارمان کند» آماده اجراست/ لزوم بازنگری به گذشته

مایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» نوشته محمد امیر یار احمدی و به کارگردانی پیام دهکردی از عصر امروز دوشنبه ۱۸ خرداد اجراهای خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ پیام دهکردی بازیگر نام آشنای تئاتر ایران در سومین تجربه کارگردانی خود نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» را در تئاتر باران روی صحنه می برد. این نمایش که بر اساس طرحی از دهکردی توسط محمد امیر یار احمدی نوشته شده امشب در نخستین اجرای خود میزبان تماشاگران خواهد بود.

دهکردی درباره اجرای تازه ترین اثر خود به خبرنگار تئاتر شبستان گفت: می خواستم نمایشی را به روی صحنه ببرم که نگاهی به گذشته مان باشد. بنابر این ایده اولیه ای را به یار احمدی پیشنهاد دادم و آن مبنای همکاری تازه ما شد.

«هیچ کس نبود بیدارمان کند» به ماجرای خانواده ای در سالهای دهه سی می پردازد و روایتی ست از انسان معاصر و رنج هایش.

بازیگر نمایش های «ملاقات با بانوی سالخورده»، «مرگ فروشنده» و «مرد بالشی» درباره آمادگی گروه با توجه به تغییر در ترکیب بازیگران نمایش گفت: خوشبختانه تمرین های خوبی را پشت سر گذاشتیم و با همکاری و تلاش رضا مولایی که به تازگی به گروه ما اضافه شده، برای اجرا آماده هستیم.

دهکردی در پاسخ به این سئوال که آیا اجرای همزمان سه نمایش در یک سالن روی کیفیت اثرش تاثیر نمی گذارد، گفت: قطعا این شیوه درستی نیست و نمی شود کتمان کرد که گروه ها و اثر اجرایی در این شکل، لطمه می بینند. البته همه چیز به سالن بر نمی گردد و در این باره هم می شود به آنها حق داد و هم آن ها را مقصر دانست.

وی به نقش دولت در زمینه سازی برای اجراها اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی دولت باید به تئاتر کمکم کند و امیدوارم با حمایت دولت و برطرف شدن مشکلات، شاهد تک اجرایی شدن سالن باران باشیم. 

«هیچ کس نبود بیدارمان کند» با بازی فریبا متخصص، الهام پاوه نژاد، رضا مولایی، پیام دهکردی، خاطره حاتمی، محمد رضا علی اکبری، عارفه لک، نیکی نصیریان، نیلوفر دربندی، آماندا موسوی تا ۱۸ تیر هر شب ساعت ۲۱ در تئاتر باران روی صحنه خواهد رفت.

رضا مهدی زاده طراح صحنه، پریدخت عابدین نژاد طراح لباس، نورالدین حیدری ماهر دستیار کارگردان و برنامه ریز، شیما مرادی ، سید فرشاد هاشمی گروه کارگردانی، رضا حیدری طراح نور، وحید لک مشاور ارتباطات و تبلیغات، الهه حاجی زاده مسئول اطلاع رسانی، رضا معطریان عکاس، محمد مجتهدی خوشنویس و طراح لوگو، اسماعیل باستانی انتخاب موسیقی، مصطفی جعفری اجرای پوستر و بروشور و آرمان لطفی ساخت تیزر تبلیغاتی، پیام دهکردی در این اجرا یاری می دهند.

کارگاه تئاتر باران در خیابان انقلاب،ابتدای خیابان فلسطین جنوبی واقع شده است.