شناسهٔ خبر: 33716 - سرویس دیگر رسانه ها

دیدار مدیرکل دفترموسیقی از تمرین ارکسترموسیقی ملی

مدیرکل دفترموسیقی دیروز ۱۸ خرداد ماه ازتمرینات ارکسترموسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی دیدارکرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ پیروزارجمند، مدیرکل دفترموسیقی پس ازدیدن تمرینات ارکستر موسیقی ملی بیان داشت: آن چیز که امروز ما دراین تمرین دیدیم تعداد قابل توجه نوازندگان بود همچنین مهترین چیزی که توجه را جلب می کرد، یک روح معنوی و عشقی بودکه دراجرا می توان ملاحظه کرد واین مربوط به ارتباطی بود که بین استاد فخرالدینی و نوازندگان دیده می شد.

وی درادامه افزود: حضور دو خوانند ه جوان و ارزشمند؛سالارعقیلی ومحمد معتمدی درکنارهم که آثار آهنگسازان بزرگ ایران را اجرا می کنند و همچنین کنسرتو کیوان ساکت، که بسیار خوب درخشید. درتاریخ موسیقی ایران ثبت می شود،درواقع ،جریان موسیقی ملی به دوره تازه حیات خود،پس ازچند سال سکوت ارکستر موسیقی ملی  وارد شده است .

پیروز ارجمند درپاسخ به این سئوال که آیاارکستر موسیقی ملی درخارج ازتهران وحتی کشور برنامه ای خواهد داشت؟گفت:آروزی من این است که نه تنها درتهران بلکه این ارکسترکه به عنوان الگوی موسیقی فاخر و اصیل ایرانی است اماکن اجرا درسراسر کشور را داشته باشد .

وی درادامه بیان داشت :برنامه هایی برای ارکستر درحال تدوین است .تا ارکستر موسیقی ایران درخارج ازایران  نیز برای ایرانیان خارج ازکشور و همه کسانی که به موسیقی ارکسترال علاقمند هستند اجرا داشته باشد.

پیروزارجمند دربخش دیگری ازسخنانش گفت :استادفخرالدینی ازاینکه کارهایشان ضبط نشده است همیشه ناراحت بودند ،که با برنامه های دیده شده ،برای ضبط و انتشارآثارارکستر موسیقی ملی، آرزوی دیرینه استاد فخرالدینی و مردم برآورده خواهد شد .کما اینکه ضبط آثار ارکستر سمفونیک تهران به رهبری آقای علی رهبری میّسرشد.وورود موسیقی کلاسیک و ملی ایران را درعرصه نشر جهانی فراهم کرد .

 مدیرکل دفترموسیقی درادامه افزود:دراینجا ازپی گیری های معاونت هنری ،وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستورریاست محترم جمهوری تشکر کنم که چراغ موسیقی ملی مجددا" روشن شد .

ارکستر موسیقی ملی درروزهای ۲۰و۲۱و۲۲ خرداد ماه ،ساعت ۲۱،درتالاروحدت به رهبری فرهاد فخرالدینی به خوانندگی محمد معتمد ی و سالار عقیلی و سولوی کیوان ساکت اجرا خواهد شد .