شناسهٔ خبر: 33780 - سرویس دیگر رسانه ها

سردبیرانی که نویسندگان خوب را فراری دادند

میکائیل شهرستانی - بازیگر و کارگردان تئاتر‌، تلویزیون و رادیو - درباره‌ی حذف عنوان سردبیری از برنامه‌های رادیو اظهار کرد: وقتی با حذف یک سمت، کارها متوقف نشوند، حتما آن سمت غیرضروری بوده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ وی همچنین خاطرنشان کرد: آیا با حذف عنوان «سردبیری» از برنامه‌های رادیو، ما دیگر نمایش نداریم؟ پس حتما وجود چنین شغلی غیرضروری بوده که با حذفش اتفاق خاصی نیفتاده است.

این کارگردان و بازیگر باسابقه رادیو در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا در همین زمینه مطرح کرد: عنوان سردبیری اینگونه وارد رادیو شد که ابتدا سردبیران به عنوان نویسنده فعالیت داشتند، سپس مدت کوتاهی دوره تهیه‌کنندگی به آنها سپرده شد و پس از مدتی عنوان سردبیری گرفتند که بیشتر هم مسوولیت ممیزی‌ کارها را بر عهده داشتند. گروهی از همین سردبیران بعضا باعث آزاردگی خاطر برخی نویسندگان خوب و با استعداد رادیو شدند تا اینکه عده‌ای از همین نویسندگان خوب و با استعداد از رادیو فراری شدند؛ البته ناگفته نماند که برخی از همین سردبیران رادیویی هم آنقدر توان و ظرفیت داشتند که بعضا به خاطر حمایت‌هایی که از کارها داشتند، در تنگنا قرار می‌گرفتند و همکاری‌شان را با این مجموعه قطع می‌کردند.

شهرستانی سپس تاکید کرد: هر اتفاق جدیدی که می‌افتد به نظرم ابتدا باید شرح وظایفش درست انجام شود و سپس باعث بهبود کارها شود، نه اینکه عده‌ای برای خودشان باند شکیل بدهند؛ به عنوان مثال عنوان سردبیری در برنامه‌های رادیو می‌تواند مجددا اجرا شود اما نه با ساخت و پاخت.

این هنرمند در ادامه‌ی صحبت‌هایش توجه به منافع مخاطبان را از اولیت‌های کاری برشمرد و بیان کرد: معتقدم در هر کاری منافع مخاطبان اول از هم مهم است. اینکه کارها خوشایند، وزین و به درد بخور باشند اول از همه مخاطب را خوشحال می‌کند و ضمن سرگرم کردن آنها مفید واقع می‌شود، پس حتما باید به این موضوع توجه شود.

میکائیل شهرستانی در پایان گفت‌وگویش به تلاش مدیران حال حاضر رادیو اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حضور مدیران دلسوز رادیو اقدامات مثبتی پیش‌رو داشته باشیم و از طرفی مدیران کلان رادیو بتوانند برای آقای محمدرضا قربانی، مدیر خوش فکر رادیو نمایش شرایطی را فراهم کنند که او بتواند اقدامات غلط گذشته را ترمیم کند.