شناسهٔ خبر: 33881 - سرویس دیگر رسانه ها

کارگاه آموزش فن مصاحبه در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری کارگاه‌های آموزش فن مصاحبه در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام محمد احمدی گفت: این کارگاه‌ها ویژه مدیران و معاونان آموزش و فرهنگی مدارس علمیه و نمایندگان مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون این کارگاه‌ها در ۱۵ استان‌ برگزار شده است، ادامه داد: این کارگاه‌های یک‌روزه در آستانه برگزاری مصاحبه‌های اخلاقی رفتاری داوطلبان ورود به مقطع عمومی سطح دو برگزار می‌شود.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را آشنایی تیم مصاحبه با اصول و فنون علمی مصاحبه و ایجاد وحدت رویه در اجرای مصاحبه‌ها ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر این کارگاه‌های کوتاه‌مدت که در آستانه برگزاری مصاحبه‌های اخلاقی رفتاری داوطلبان ورود به مقطع عمومی برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی برای آموزش مستمر و جامع گروه‌های مصاحبه‌گر مدارس، در طول سال صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام احمدی زمان اجرای مصاحبه داوطلبان ورود به مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران را ۲۰ تیر تا ۲۰ مرداد ذکر کرد و افزود: مصاحبه‌های علمی ویژه داوطلبان ورود به مقطع سطح سه در مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای این کارگاه‌ها توسط اساتید حوزوی که دارای تحصیلات تخصصی و سوابق درخشان هستند در مدیریت‌های استانی برگزار می‌شود.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران آشنایی با مفاهیم پایه مصاحبه، ویژگی مصاحبه‌گر، ضرورت‌های قبل از مصاحبه، فرآیند مصاحبه، اصول و فنون مصاحبه، خطاهای مصاحبه، نحوه وانواع سئوال در مصاحبه و... را مباحث این کارگاه‌ها بیان کرد.