شناسهٔ خبر: 33991 - سرویس دیگر رسانه ها

«شب های عربی» برنده جایزه‌ی اول جشنواره‌ی فیلم سیدنی شد

فیلم سینمایی «شب‌های عربی» به کارگردانی «میگوئل گومز» برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم سینمایی در جشنواره‌ی امسال فیلم سیدنی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس، شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم سیدنی شب گذشته در حالی به کار خود پایان داد که نسخه ۳۸۳ دقیقه‌ای فیلم «شب‌های عربی» به کارگردانی «میگوئل گومز»، کارگردان پرتغالی، برنده جایزه ۴۸ هزار دلاری این دوره از رقابت‌ها شد..

«شب‌های عربی» برای اولین بار چند ماه پیش در بخش دو هفته با کارگردانان جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.پیش از آن قرار بود این فیلم در بخش مسابقه نمایش جشنواره کن اکران شود، ولی به علت طولانی بودن فیلم و محدود بودن زمان اکران فیلم‌های بخش مسابقه،این فیلم در بخش دو هفته با کارگردانان به نمایش درآمد.

فیلم‌ «شب‌های عربی» که در کشور پرتغال فیلمبرداری شده است، براساس داستان‌های «هزار و یک شب» ساخته شده است.

در حالی‌که هشت سال از عمر جایزه اول (۴۸ هزار دلاری) جشنواره سیدنی می‌گذرد، این دومین باری است که یک کارگردان پرتغالی برای ربودن جایزه اول جشنواره سیدنی وارد رقابت‌ها می‌شود.

 در بخش بهترین مستند استرالیایی نیز جایزه ۷ هزار و ۷۳۰ دلاری این بخش به مستند «تنها مرده» به کارگردانی «مایکل وار»، روزنامه‌نگار استرالیایی تعلق گرفت، «وار» در این مستند تجربه سفر خود به کشور افغانستان را روایت می‌کند.

بنا بر این گزارش، پیش از این فیلم‌های مطرحی چون «دو روز و یک شب»، «تنها خدا می‌بخشد»، «آلپز»، «جدایی نادر از سیمین»، «گرسنه» برنده جایزه اول جشنواره سیدنی بوده‌اند.