شناسهٔ خبر: 33992 - سرویس دیگر رسانه ها

فراخوان جشنواره‌‌ی شعر و داستان «شهر» منتشر می‌شود

مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: روند حرفه‌ای شدن برنامه‌های ادبی را از سال گذشته شروع کرده‌ایم و معتقدیم امسال این روند تقویت شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ محمدمهدی صمیمی مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های مختلف ادبی گفت: در گفت‌وگو و هماهنگی‌هایی که با محافل و کانون‌های ادبی داشتیم، برنامه‌هایی ویژه‌ برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده‌ شده است.

وی با بیان اینکه به صورت کلی برنامه‌ها در بخش‌های مختلف مناسبتی در روزهای رمضان برگزار می‌شود، افزود: «کنگره سبط اکبر» به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) دو روز قبل از نیمه رمضان و برنامه‌هایی به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س)، ولادت امام حسن مجتبی(ع)، شب‌های قدر، شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) و روز قدس برگزار می‌شود. در کنار این برنامه‌ها و به برکت ماه مبارک رمضان، فراخوان جشنواره شعر و داستان شهر هم منتشر می‌شود که جزئیات این برنامه به زودی اعلام خواهد شد.

صمیمی با اشاره به اینکه برای تمامی برنامه‌ها از استادان و کارشناسان مرتبط دعوت و اطلاع‌رسانی از برنامه‌ها از دو روز قبل از اجرا انجام می‌شود، ادامه داد: سیاست اصلی مدیریت سازمان برگزاری برنامه‌های ادبی با رویکرد شهروندی است. البته همزمان تصمیم داریم و در تلاشیم برنامه‌ها با حفظ شرایط حرفه‌ای برگزار شود و در حقیقت تجمیع این دو موضوع و دور شدن از عامه‌‌پسندی هدف اصلی ماست.

مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: روند حرفه‌ای شدن برنامه‌های ادبی را از سال گذشته شروع کرده‌ایم و معتقدیم امسال این روند تقویت شده است. برنامه اصلی این است که یک جمع حرفه‌ای و تراز اول برنامه‌هایی را برای استفاده عموم تدارک ببینند. برنامه‌هایی که امسال در فرهنگسرای کتاب نمایشگاه کتاب تهران برگزار کردیم، نمونه‌ای از این سطح بود و با ظرافت‌هایی که در نظر داریم، در تلاشیم ضمن جلب رضایت افراد حرفه‌ای، ادبیات را برای همه مردم قابل استفاده کنیم.