شناسهٔ خبر: 34129 - سرویس دیگر رسانه ها

هفت کتاب صوتی دیگر از «قصه‌هایی برای خواب کودکان» در راه است

مدیر موسسه رهافیلم از آماده سازی هفت عنوان دیگر از کتاب‌های صوتی مجموعه «قصه‌هایی برای خواب کودکان» خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مانی هاشمیان مدیر موسسه موسسه فرهنگ و هنر رهافيلم گفت: پیش تر کتاب صوتی «بابالنگ دراز» را با گویندگی زهره شکوفنده که دوبلور شخصیت اصلی این داستان در کارتون تلویزیونی آن بود، تولید کردیم و پس از آن، تولید کتاب‌های صوتی مجموعه‌ای تحت عنوان «قصه‌هایی برای خواب کودکان» را در دستور کار قرار دادیم. از اين مجموعه تا كنون پنج جلد با نام های «فروردين»، «ارديبهشت»، «خرداد»، «تير» و «مرداد» منتشر شده، که هركدام حاوی ۳۱ قصه هستند و كودك مخاطب می‌تواند هر شب با يك قصه پا به دنيای خيال گذاشته و به خواب رود.

وی افزود: تاليف، ترجمه و بازنویسی قصه‌ها را موسسه پژوهشی كودكان دنيا بر عهده داشته ‌است كه به گفته ناصر يوسفی مدير موسسه، با توجه به ارزش‌های زندگی و فرهنگ صلح، برای كودكان خردسال، طی ۵ سال كار گروهی تدوين شده است به نحوی كه با آرامش و بدون هيجان، برای خواب كودك مناسب باشد.  قصه‌گوی اين كتب گويا ژيلا اشكان از صداپيشگان صدا و سيماست كه با اجرایی ملايم و نجواگونه، حس قصه‌گویی مادرانه را به خوبی القا می‌كند.

مدیر موسسه رهافیلم درباره ویژگی کتاب‌های صوتی تولید شده گفت: در این آثار، به اقوام، نژادها و هر نوع تفاوت، به دیده احترام، درک و پذیرش نگاه می‌شود.  فاقد تبعیض جنسی هستند و جنس مونث در آن‌ها فعال، تصمیم‌گیرنده و مستقل است. خشونت به عنوان راه حل معرفی نمی‌شود. دارای نگرش صلح‌طلبانه نسبت به جهان هستی هستند.  کودک می‌آموزد به حقوق معلولین احترام بگذارد.  قصه‌ها به انسان و زندگی نگاه مثبت، محترمانه و امیدوارکننده دارند. و به بهداشت روانی کودکان برای یک خواب آرام و خوب کمک می‌کنند. به علاوه به نظرم،  از نظر ادبی، قصه‌های ارزشمندی هستند.

هاشمیان در پایان گفت: ديگر عناوين اين مجموعه كه كلاً ۱۲ جلد برای ۱۲ ماه سال شامل ۳۶۵ قصه خواهند بود در دست توليد هستند و از اواسط تابستان، هر ماه يك جلد جديد منتشر خواهد شد.  مدت زمان قصه‌های هر جلد بين ۴ تا ۵ ساعت است و در يك لوح فشرده با جلد گالينگور به بازار عرضه شده است.