شناسهٔ خبر: 34273 - سرویس دیگر رسانه ها

«زندگی عزیز»آلیس مونرو کتاب شد

مجموعه داستان «زندگی عزیز» آخرین اثر نویسنده‌ی کانادایی، آلیس مونرو شامل ۱۱ داستان کوتاه می باشد که نشر افق آن را منتشر کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ مجموعه داستان زندگی عزیز آخرین اثر نویسنده‌ی کانادایی، آلیس مونرو، است. این مجموعه ۱۱ داستان کوتاه را در خود جای داده است. داستان‌های این مجموعه در مناطق و شهرهای اطراف دریاچه هورن می‌گذرد و شخصیت‌هایش مانند شخصیت اغلب داستان‌های مونرو آدم‌هایی معمولی هستند.

     آلیس مونرو، نویسنده‌ی برنده‌ی نوبل ادبیات ۲۰۱۳، از بزرگ‌ترین داستان کوتاه‌نویسان معاصر است. این بانوی ۸۲ ساله در داستان‌هایش تصویری موشکافانه از زندگی روزمره شخصیت‌هایش ارائه می‌کند.او بیشتر به زندگی آدم‌های شهرهای کوچک و محل وقوع داستان‌هایش می‌پردازد. جز این  شخصیت‌های زن در داستان‌های مونرو زنانی با روحیه و تفکر پیچیده هستند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:«این روزها پدر یا مادری عمر طولانی کند،‌ می‌فهمد غیر از اشتباهاتی که خیلی خوب از آن‌ها آگاه است، مرتکب اشتباهاتی شده که به خودش زحمت نداده از آن‌ها آگاه شود. بفهمی نفهمی در دل احساس خفت می‌کند‌، گاهی از خودش متنفر می‌شود. تصور نمی‌کنم پدرم چنین احساسی داشت. می‌دانم اگر یک وقت او را ملامت می‌کردم که چرا به تسمه چرمی تیغ اصلاح یا با کمربندش به جانم افتاده،‌ شاید چیزی می‌گفت در این مایه که دلش می‌خواسته یا ناچار بوده این کار را بکند. در آن زمان آن شلاق‌زدن‌ها در ذهنش - اگر اصلا ذهنش را مشغول می‌کرد - چیزی نبود جز ادب کردن بچه‌ای از سر ضرورت و به نحو مناسب‌، بچه پررویی که خیال می‌کرد می‌تواند هرکاری دلش می‌خواهد بکند. شاید در توجیه این تنبیه‌ها می‌گفت: «خیال می‌کردی خیلی زرنگی.»

زندگی عزیز اثر آلیس مونرو با ترجمه مژده دقیقی در ۲۲۴  صفحه وانه بازار نشر شده است.