شناسهٔ خبر: 34339 - سرویس دیگر رسانه ها

«شانگهای» برگزیدگانش را شناخت

فیلم «نگهبان شب» محصول مشترک فرانسه و بلژیک موفق به کسب جایزه‌ی جام طلایی بهترین فیلم جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۱۵ شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای چین در حالی با معرفی برگزیدگان در بخش‌های گوناگون به پایان رسید که «نگهبان شب» ساخته «پیتر ژولیوه» موفق کسب به جام طلای بهترین فیلم بخش رقابتی این رویداد سینمایی شد.

 

1434951103420_33.jpg

 

 

جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم شانگهای نیز به «کاغذ سفید» ساخته «ژاک لوسینسکی» از لهستان رسید و «کائو بائوپینگ» برای فیلم «بن‌بست» جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمایی را به خانه برد.

 

در بخش بازیگری مرد «ونگ چائو»، «دوان بیهونگ» و «گوتائو» برای بازی در فیلم «بن بست» از چین به صورت مشترک جایزه را از آن خود کردند و «کریستا کاسونن» برای بازی در فیلم «قابله» محصول مشترک فنلاند و لیتوانی جایزه بهترین بازیگری زن جشنواره فیلم شانگهای را کسب کرد.

 

در سایر بخش‌ها، «پاتریک توبین» برای فیلم «کیک» از آمریکا عنوان بهترین فیلمنامه را بدست آورد و «آوای دریا» ساخته «تام مور» (ایرلند، بلژیک، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ» موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن شد.

 

همچنین جایزه بهترین اثر مستند این رویداد سینمایی نیز به «شعر ما» به کارگردانی «وو میهو» و «کین ژیائو» از چین اعطا شد.

 

امسال فیلم «سیزده» ساخته هومن سیدی در بخش استعدادهای نو این جشنواره موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری (علی تبریزی) شد و فیلم «جامه‌دران» ساخته حمیدرضا قطبی نیز نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره بود.

 

همچنین فیلم «پریدن از ارتفاع کم» اولین ساخته حامد رجبی به تهیه‌کنندگی مجید برزگر نیز در بخش پانارومای این رویداد سینمایی حضور داشت.

 

سی‌و‌سومین جشنواره فیلم شانگهای چین از تاریخ ۱۳ تا ۲۱ ژوئن برگزار شد.