شناسهٔ خبر: 34479 - سرویس دیگر رسانه ها

۲۰ هنرمند و پژوهشگر خارجی به نمایشگاه بین‌المللی قرآن می‌آیند

دبیر بین‌الملل بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از دعوت ۲۰ هنرمند و پژوهشگر قرآنی به نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: این بخش فعالیت خود را از دهه دوم ماه مبارک رمضان با حضور ۲۰ فعال قرآنی از کشورهای مختلف آغاز می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ «مهرداد آگاهی» دبیر بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه این بخش دهه دوم ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود، اظهار داشت: بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن با توجه به مشکلاتی که به همراه دارد هر سال دیرتر از سایر بخش‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند و زودتر از همه برنامه‌هایش به اتمام می‌رسد که امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها ۱۴ ماه مبارک رمضان آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال سعی کردیم برنامه‌های بخش بین‌الملل را متفاوت‌تر از سایر ادوار برگزار کنیم، گفت: سال گذشته آثار هنری هنرمندان کشورهای مختلفی از جمله تونس، روسیه و عراق به نمایش گذاشته و با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شد اما امسال قصد داریم این بخش را متنوع‌تر برپا کنیم به همین منظور از ۲۰ هنرمند و پژوهشگر کشورهای مختلف که در زمینه‌های قرانی فعالیت دارند، دعوت کرده‌ایم.

آگاهی از حضور ۱۲ هنرمند از کشورهای عراق، فرانسه، پاکستان، سوریه، بوسنی، اندونزی، ترکیه و افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و افزود: امسال علاوه بر نمایش آثار هنری همچون سال گذشته نشست‌های تخصصی نیز برگزار می‌کنیم که برای تحقق این امر از ۸ پژوهشگر قرآنی از کشورهای هلند، نیوزیلند، ترکیه، اندونزی و مالزی دعوت کرده‌ایم که امیدواریم با حضور آنها نشست‌های پرباری برگزار شود.

وی با بیان اینکه بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قران کریم در باغ کتاب برپا می‌شود، گفت: این بخش به مدت یک هفته فعالیت دارد و ر این مدت هنرمندان و پژوهشگران علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار و توانمندی‌های خود درباره فعالیت‌های کشورشان نیز توضیحاتی خواهند داد.

به گزارش فارس، بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۳ تا ۲۳ تیرماه (۷ تا ۲۷ ماه مبارک رمضان) در باغ موزه و باغ کتاب برگزار می‌شود.