شناسهٔ خبر: 34560 - سرویس دیگر رسانه ها

درخواست منتقد نیویورک‌تایمز برای جلوگیری از نمایش «برباد رفته»

منتقد سینمایی نشریه نیویورک‌تایمز بر این باور است فیلم «برباد رفته»، به‌دلیل ارتباط با مضمون نژادپرستی نباید از این پس در هیچ سینمایی به نمایش گذاشته شود.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ لو لومنیک، منتقد سینمایی، اظهار کرد: «فیلم «برباد رفته» که با احتساب تورم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست، قرار است روز چهارم جولای در موزه هنرهای مدرن نیویورک به بهانه صدسالگی فناوری سینمای رنگی (تکنی‌کالر) به نمایش گذاشته شود و احتمالا این موزه همان جایی است که این فیلم دوست‌داشتنی، اما بدون شک نژادپرستانه به آن تعلق دارد».لومینک معتقد است که کتاب و فیلم «برباد رفته» تأکید فراوانی بر این امر دارد که جنگ‌های داخلی آمریکا کاملا بیهوده بوده‌اند و یانکی‌ها را افرادی شرور نشان داده است.

«برباد رفته»، محصول سال ۱۹۳۹ به‌کارگردانی «ویکتور فلمینگ» و براساس رمان برنده جایزه پولیتزر نوشته مارگارت میچل ساخته شد و در آن کلارک گیبل و ویوین لی دو نقش اصلی را ایفا کرده‌اند. لسلی هاوارد، الیویا دو هاویلند، هتی مک‌دانل و آن رادفورد از دیگر بازیگران این فیلم ۲۳۸دقیقه‌ای هستند که روایت عشق یک دختر جنوبی در خلال جنگ داخلی آمریکا را به تصویر می‌کشد. «برباد رفته» یکی از پرفروش‌ترین و پربیننده‌ترین فیلم‌های ساخت هالیوود محسوب می‌شود که جوایز متعددی را از آن خود کرد، که از میان آنها می‌توان به چهار جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین هنرپیشه نقش اول زن و بهترین نقش مکمل زن برای «هتی مک‌دانل» اشاره کرد. هتی مک‌دانل با کسب این جایزه، اولین برنده سیاه‌پوست تاریخ جوایز اسکار نام گرفت.