شناسهٔ خبر: 34655 - سرویس دیگر رسانه ها

رفع مشکلات دانشجویان مازندران/ اینترنت را کاملا قطع کرده بودند

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران از بررسی مشکلات صنفی دانشجویان این دانشگاه به منظور کاهش مشکلات خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دانشجویان خوابگاهی «پسران و دختران» دانشگاه مازندران طی هفته گذشته چند روز پی در پی مقابل دانشگاه تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

دانشجویان خوابگاه دخترانه علت تحصن و اعتراض خود را عدم تخصیص خوابگاه به دانشجویان واجد شرایط و دانشجویان خوابگاه پسرانه نیز علت تجمع و اعتراض خود را مشکلات اینترنت و تغذیه عنوان کردند.

دکتر فرزام فرزان -معاون دانشجویی دانشگاه مازندارن در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه دانشگاه برای رسیدگی به مشکلات دانشجویان گفت: به این سئوال باید در دو بخش پاسخ داد.

وی ادامه داد: دانشجویان خوابگاهی دختر، حدود ۵۰ نفر بوده و تجمع کوتاهی داشتند که با نماینده آنان صحبت شد و دانشجویان معترض قانع شده و به تجمع خود پایان دادند.

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران افزود: این دانشجویان خواستار خوابگاه ملکی بودند، درحالی که براساس آیین نامه داخلی واجد شرایط لازم نبودند، براساس آیین نامه داخلی دانشجویان کارشناسی، ۴ ترم، کارشناسی ارشد ۲ ترم و دانشجویان دکتری ۴ ترم می توانند در طول سنوات خود از خوابگاه استفاده کنند.

وی افزود: سنوات این دانشجویان برای استفاده از خوابگاه دولتی تمام شده بود و دانشگاه مازندارن نیز با محدودیت خوابگاه مواجه است برای همین نمی توانست خوابگاه در اختیار این دانشجویان قرار دهد.

فرزان ادامه داد: ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه مازندران را دختران تشکیل می دهند. برهمین اساس محدودیت خوابگاهی دانشگاه دراین بخش بیشتر است، برای همین برخی از دانشجویان نیز در خوابگاه های خصوصی تحت نظارت دانشگاه اسکان دارند.

وی یادآورشد: برای حل این مشکل به دنبال افزایش خوابگاه های خصوصی البته با نظارت دانشگاه هستیم، با خیرین استان نیز رایزنی هایی انجام داده ایم، فراخوان برای سرمایه گذار بخش خصوصی  دراین حوزه نیز ارایه کرده ایم ولی هنوز کسی مراجعه نکرده است .

معاون دانشجویی دانشگاه  افزود: با وجود اینکه این دانشجویان براساس آیین نامه داخلی نمی توانند در خوابگاه اسکان یابند، ولی این مساله در حال بررسی است تا راه های جدیدی پیدا شود.

وی ادامه داد: تجمع دانشجویان خوابگاهی پسر حدود ۳ روز به طول انجامید تا قانع شدند، یکی از دلایل تجمع دانشجویان این بود که خواستار توزیع سحری در ساعت ۳ بعد از ظهر بودند که با توجه به آیین نامه موجود این کار عملا امکان پذیر نبود برای آنها نیز این مساله را توضیح دادیم.

فرزان یادآورشد: این دانشجویان به منوی غذا نیز اعتراض داشتند که اعلام کردیم که این منو مورد تایید شورای صنفی دانشجویان بوده است و درحال حاضر نیز با حضور شورای تخصصی دانشجویان منوی جدید در حال تهیه است.

وی ادامه داد: دانشجویان نسبت به کندی اینترنت نیز اعتراض داشتند که این مساله در دست بررسی است از طرفی هم چون اینترنت خوابگاه وایرلس است و تعداد کاربران افزایش یافته ظرفیت این همه کاربر را ندارد طبیعی است که مقداری کند شود.

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران افزود: اما در این میان نیز عده ای بودند که سعی داشتند از این فرصت استفاده کرده و دانشجویان را تحریک کنند، به طوریکه کابل اینترنت را با یک شی تیز بریده و اینترنت را کامل قطع کرده بودند و طوری قرار داده بودند که مشخص نشود.

وی ادامه داد: همچنین سیستم های بهداشتی را دستکاری کرده و مشکلات را افزایش داده بودند که همه در دست بررسی است تا این مسایل تا اندازه ای کاهش یابد.