شناسهٔ خبر: 34696 - سرویس دیگر رسانه ها

کارگردانی که فیلم‌سازی را از اینترنت یاد گرفت

مویس ورنیو کارگردانی است که در زمینه فیلم‌سازی هیچ تحصیلات و آموزشی نداشته و ساختن فیلم را کاملا به صورت خودآموز فرا گرفته است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنر و تجربه؛ مویس ورنیو و تیمش، سریال اینترنتی «پول و خشونت» را بدون هیچ نوع آموزش دیدن حرفه‌ای ساخته‌اند و تنها راهنمای آن‌ها در این راه، تماشای ویدیوهای آموزشی در اینترنت بوده است.

 

 

ورنیو تدوین، صداگذاری و تصحیح رنگ را از یوتیوب یاد گرفته و در سریال خود در مقام بازیگر، کارگردان، تدوین‌گر و نویسنده ظاهر شده است. پول و خشونت در بروکلین فیلم‌برداری شده و دنیایی مردانه بر آن حاکم است؛ دنیایی که در داستان سرایی‌اش به روحیه و حال و هوای خیابان‌های بروکلین پرداخته است.

فصل اول این سریال، بیش از ۲۰ میلیون بیننده داشت و امسال در بخش مواد آنلاین جشنواره تریبکا هم حضور داشت. حالا اما پس از موفقیت فصل اول، آن‌ها پیشنهاد میلیون دلاری برای تهیه کنندگی فصل دوم دریافت کرده‌اند ولی باز هم تصمیم دارند، استقلالشان را حفظ کنند. در عوض آن‌ها به حمایت از طرفدارانشان رو آورده‌اند و در یک کانال مشارکت جمعی برای تهیه بودجه سریال‌شان کمپینی راه انداخته‌اند.

با توجه به این‌که در منطقه بروکلین، سرمایه گذاری جمعی پدیده جدیدی است و بسیاری از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند، هدف این فیلم‌سازان گرفتن ۱ دلار از حدود ۲۵۰ هزار طرفدارشان است تا بتوانند فصل دوم را بسازند. آن‌ها در وهله اول باید ماهیت سرمایه گذاری جمعی و این‌که چگونه و چرا از این سریال حمایت کنند را برای طرفداران شرح دهند.

ورنیو می‌گوید: «اوضاع در محله زندگی ما خیلی تغییر کرده است. دیگر همه مرا می‌شناسند. همه می‌گویند که چقدر سریال را دوست داشتند و به درس‌هایی که سعی کردم در آن بدهم، احترام می‌گذارند. وقتی می‌بینم از پروژه‌ای که من و دوستانم تقریبا بدون هیچ امکاناتی ساختیم اینقدر لذت و خرسندی نصیب دیگران شده، حس رضایت عجیبی پیدا می‌کنم.»