شناسهٔ خبر: 34838 - سرویس دیگر رسانه ها

پرونده های شوش و میمند در کمیته میراث جهانی ارزیابی می شوند

معاون میراث فرهنگی و هیات همراه به منظور شرکت در سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) امروز عازم آلمان شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لادن جعفری تهرانی، مدیر کل دفتر امور بین الملل با اعلام این خبر افزود:در اجلاس اخیر کمیته میراث جهانی یونسکو قرار است پرونده های شوش و میمند از ایران مورد بررسی قرار گیرند.      

وی گفت: سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) هم اکنون در شهر بن آلمان درحال برگزاری است و هیات ایرانی به ریاست معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور دفاع از پرونده های شوش و میمند صبح امروز (چهارشنبه) عازم این اجلاس شدند.

در این اجلاس هیات ایرانی ضمن ارائه گزارش های ادواری حفاظتی از سایت های میراث جهانی و دفاع از پرونده های شوش و میمند به پرسش های کشورهای عضو کمیته پاسخ می دهند.

در پرونده شوش، تپه باستانی آن با در نظر گرفتن معیارهای چهارگانه کمیته میراث جهانی در خصوص حفظ اصالت، یکپارچگی، مدیریت و حفاظت محوطه و در پرونده میمند نیز منظر فرهنگی آن مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهند گرفت.

در این سفر علی رضا رزم حسینی، استاندار  کرمان هیئت ایرانی را همراهی می کند.

 سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) تا ۱۷ تیر ادامه خواهد داشت.