شناسهٔ خبر: 34901 - سرویس دیگر رسانه ها

دومین جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار شد

دومین جلسه شورای سیاستگذاری برای حضور ایران در شصت و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت در موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ براساس برنامه تصویب شده در این جلسه انتخاب کتاب، تهیه کاتالوگ به زبان انگلیسی و مدیریت بخش کودک و نوجوان به انجمن ناشران کودک و نوجوان، بخش کتاب های عمومی و ادبیات داستانی به اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران سپرده شده است.
براساس این گزارش در این نمایشگاه بخش کتاب های دفاع مقدس به انجمن ناشران دفاع مقدس و کتاب های دینی و انقلاب اسلامی به انجمن ناشران انقلاب اسلامی و کتاب های دانشگاهی به انجمن ناشران دانشگاهی واگذار شد.
در این جلسه امیرمسعود شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، علی اکبر اشعری، مدیر پروژه باغ کتاب، همایون امیرزاده، مشاور معاونت امورفرهنگی، میثم نیلی، مدیرعامل انجمن ناشران انقلاب اسلامی، سبحانی از مجمع ناشران انقلاب اسلامی، قدیانی، رئیس انجمن ناشران انقلاب اسلامی، سبحانی از مجمع ناشران انقلاب اسلامی، قدیانی، رئیس انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان، سریزدی از انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان، هاشمی نژاد عضو هیات انجمن ناشران کتاب کودک، سردار نظری، نماینده انجمن ناشران دفاع مقدس، آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران و حسینی از انجمن ناشران دانشگاهی حضور داشتند.

**جایزه ادبی رمان نویسان جوان برگزار می شود 
نخستین دوره جایزه ادبی رمان نویسان جوان در کشور برگزار می شود. این دوره جایزه ادبی را انجمن رمان ۵۱ برگزار می کند و به رمان های منتشر شده در سال ۹۳ که یکی از ناشرین داخلی آن را منتشر کرده اند، اهدا می شود. 
نویسندگان و ناشران می توانند به لیست آثار در دست بررسی دبیرخانه واقع در پایگاه اینترنتی انجمن رمان ۵۱ به نشانی www.۵۱na.netمراجعه کنند و اگر رمان مورد نظر شان در لیست وجود نداشت، سه نسخه از اثر را به نشانی کرج، مهرشهر، دفتر پستی ارم، صندوق پستی ۱۸۱-۳۱۸۷۵ ارسال کنند و سپس ارسال اثر را از طریق نشانی mh.shahsavari @ ۵۱na.net اعلام کنند. 
تاکنون ناشرانی چون آموت، افق، ثالث، چشمه، شهرستان ادب، ققنوس، مروارید، نگاه، نیستان و هیلا در جایزه شرکت کرده اند. 
زمان نهایی ارسال آثار برای شرکت در این جایزه ادبی ۳۱ مرداد سال جاری است. 

** فصلنامه نقد کتاب علوم اجتماعی منتشر می شود 
فصلنامه نقد کتاب علوم اجتماعی در شماره سه و چهار از سوی موسسه خانه کتاب بزودی منتشر می شود.این فصلنامه نقد کتاب علوم اجتماعی به نقد و تحلیل کتاب های حوزه علوم اجتماعی می پردازد و در شماره های سه و چهار این فصلنامه مطالبی مانند «فراز و فرود کتاب علوم اجتماعی در گفت و گو با غلام عباس توسلی»، «نشست خانواده در بحران؛ کشاکش الگوهای سنت و نوگرایی» و «بازی تردید یا بازی باور: دو رویکرد به نقد و نقدپژوهی در ایران» منتشر می شود. 
به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب ،از دیگر مطالب شماره جدید فصلنامه نقد کتاب علوم اجتماعی می توان به «تاریخ فرهنگی مدرن ایران»، «بازیابی ارزش های فکری شرق در پیوند جامعه شناسی و تاریخ»، «زشت و زیبای تاریخ اجتماعی ایران از مشروطیت تا انقلاب اسلامی» و «شبکه های خشم و امید؛ جنبش های اجتماعی در عصر اینترنت» اشاره کرد.