شناسهٔ خبر: 35084 - سرویس دیگر رسانه ها

تحکیم وحدت اسلامی، تنهاراه مقابله با فتنه‌گری‌های جهان امروز است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار رییس مرکز امام محمد غزالی پاریس، تحکیم وحدت اسلامی و نزدیک شدن مسلمانان به یکدیگر را تنها راه مقابله با فتنه‌گری‌های جهان امروز علیه مسلمین دانست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با جلول محمد صدیقی، رییس مرکز امام محمد غزالی پاریس و معاون مسجد جامع پاریس، دیدار و پیرامون مسائل دینی و فرهنگی فی مابین دو كشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این دیدار، رییس مرکز امام محمد غزالی ضمن ابراز خرسندی از حضور نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: با توجه به جایگاه شما در ایران به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد و امیدواریم که در آینده شاهد گسترش روابط فرهنگی در زمینه‌های مختلف باشیم.

جلول محمد صدیقی، ضمن معرفی انستیتو امام غزالی، به نقش مسلمین در موضوع وحدت اسلامی اشاره و تصریح كرد: استفاده از تجربیات برادران شیعه در خصوص آموزش مبانی اسلامی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو طرف بسیار مفید است.

وی، با برشمردن برخی نمونه‌های تاریخی، رابطه علمی شیعیان و برادران اهل تسنن را، راه حل بسیاری از مشکلات امروز دنیای مسلمین و تقویت وحدت مسلمانان دانست.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین کشورهای اسلامی به ویژه در زمینه حج

حجت‌الاسلام قاضی‌عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، تحکیم وحدت اسلامی و نزدیک شدن مسلمانان به یکدیگر را تنها راه مقابله با فتنه‌گری‌های جهان امروز علیه مسلمین دانست و ابراز امیدواری کرد با تکیه بر اصل محبت و برادری و مودت می‌توان توطئه دشمنان اسلام را خنثی كرد.

وی، به برنامه‌های حج که از سوی متولیان امر در ایران انجام می‌گیرد، اشاره كرد و گفت: این تجربیات می‌تواند در اختیار دیگر کشورهای مسلمان نیز قرار گیرد و جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد در تمامی زمینه‌های مربوط به امور حج با کشورهای مسلمان به تبادل تجربیات بپردازد.

محمد صدیقی ضمن استقبال از این موضوع با تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های بین کشورهای اسلامی به ویژه در زمینه حج، تأکید کرد: مسلمانان می‌توانند با نگاهی باز و بدور از اندیشه‌های ضد تقریبی و با محوریت قرار دادن دانشمندان و عالمان فقهی در تمامی مسائل دینی به اهداف مورد نظر دست یابند.