شناسهٔ خبر: 35230 - سرویس دیگر رسانه ها

امروز پایان فعالیت بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امروز (سه شنبه) پس از 20 روز فعالیت به کار خود در باغ موزه دفاع مقدس پایان می دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، مراسم پایانی جشنواره رسانه های قرآنی دیجیتال و مکتوب امروز از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ در بخش نهادها و سازمان های نمایشگاه قرآن کریم برگزار می شود.

همزمان با پایان نمایشگاه قرآن کریم رونمایی از اطلس جامع موسسات قرآنی و رونمایی از اطلس شهدای قرآنی ( سوره های سرخ) جزو برنامه های آخرین روز نمایشگاه قرآن کریم است.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عصر چهارشنبه سوم تیر ماه مصادف با هفتم ماه مبارک رمضان با سخنرانی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس آغاز بکار کرد.

نمایشگاه امسال با شعار همدلی و همزبانی در پرتو قرآن ، توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران و بسیاری از سازمان ها و نهادها با بودجه ای به میزان نصف بودجه نمایشگاه سال گذشته میزبان جامعه قرآنی و علاقه مندان به کتاب الهی بود.

این نمایشگاه از بخش های متنوعی از جمله حضور سازمان ها و نهادها، حوزه، دانشگاهی، حجاب و عفاف، مراسم و مناسبت ها، آموزش و پرورش، مکتوب، هنرهای نمایشی، هنری و میراث، فروش ناشران، محصولات هنری، خادمان قرآن، رسانه های دیجیتال و همچنین بین الملل تشکیل شده است.

در نمایشگاه امسال نشست های علمی و تخصصی از سوی بخش های مختلف نمایشگاه برگزار شد. 

در بخش فروش محصولات قرآنی ۲۲۲ ناشر داخلی بیش از ۱۶ هزار عنوان کتاب ارائه می کنند و ۲۱ ناشر از کشورهای عربی نیز سه هزار و ۵۷۴ عنوان کتاب عرضه می کنند که تمامی کتاب ها در ۲ سالن و ۲۱۰ غرفه جا نمایی شد.

در بخش محصولات قرآنی ۵۸ غرفه آثاری همانند تابلو فرش، معرق و منبت ارائه می کنند و در بخش آموزش و پرورش نیز ۱۳ غرفه تشکیل شده و در بخش رسانه های دیجیتال ۵۰ شرکت و موسسه به ارائه ۳ هزار نرم افزار قرآنی در حوزه های قرآن و عترت و حدیث پرداختند.

بخش عفاف و حجاب نیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین بخش ها با حضور ۱۱۷ شرکت کننده برنامه های خود را در فضایی بالغ بر هزار و ۷۰۰ متر مربع ارائه می کنند.

امسال ۴۵ نهاد دولتی و موسسه برتر قرآنی در بخش موسسات و نهادها حضور پیدا می کنند و برنامه جدیدی را در قالب سرای اهل نظر به منظور گفت و گو با پیشکسوتان قرآنی تدارک دیده شد.

بخش بین الملل این رویداد بزرگ معنوی نیز از دهم تیر با حضور هنرمندان و اندیشمندانی از کشورهای عراق، سوریه، بوسنی، فرانسه، پاکستان، اندونزی، ترکیه، نیوزیلند و افغانستان آغاز به کار کرد.