شناسهٔ خبر: 35490 - سرویس دیگر رسانه ها

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: رسانه های عمومی به نمایشگاه قرآن می آیند

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای انعکاس فعالیت های نمایشگاه بین المللی قرآن، شرایط حضور رسانه های عمومی در کنار رسانه های مذهبی و قرآنی در سال آینده در این رویداد معنوی فراهم می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، حسین انتظامی در خصوص حمایت از رسانه ها با اشاره به در نظر گرفتن بسته حمایتی در سال ۹۳، گفت: در سال جاری نیز یکسری اصلاحات انجام شد.

وی گفت: براین باوریم که ابتدای هر سال دستگاه های سیاستگذار باید برنامه ها و اولویت های خود را اعلام کنند.

انتظامی همچنین با اشاره به اینکه رسانه های قرآنی نیازمند حمایت بیشتر هستند، گفت: ۷ موضوع است که رسانه ها در صورت برخورداری از آن مورد حمایت وزارت ارشاد واقع خواهند شد که اولین و مهمترین آن فعالیت در زمینه احکام قرآن و شعائر دینی است.

به گفته وی این امر نیز زمانی تحقق می یابد که محتوای رسانه ها قرآنی باشد نه اینکه رسانه ای صرفا با انعکاس تک مقاله ای با این موضوع بخواهد مورد حمایت قرار گیرد.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در ادامه در خصوص فعالیت بیشتر خبرگزاری ها و برخورداری از غرفه در نمایشگاه قرآن گفت: هم اکنون بالغ بر ۴۰ عنوان رسانه قرآنی داریم که امسال پیشنهاد حضور و فعالیت آنها در نمایشگاه داده شد، اما دیر به جریان افتادن این پیشنهاد و محدودیت زمانی مانع از تحقق آن شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن که در طول سال فعالیت کند می تواند در ارتقای فعالیت های نمایشگاه تاثیر گذار باشد.

بنا براعلام ستاد برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن، انتظامی با اشاره به این موضوع که این دوره نمایشگاه نسبت به سال های گذشته از توسعه خوبی برخوردار بود، ادامه داد: با نگاهی به این رویداد می توان گفت در همه زمینه ها از جمله زمینه اقتصادی نسبت به سال های گذشته از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه بوده است.