شناسهٔ خبر: 35608 - سرویس دیگر رسانه ها

آکادمی حسین دهلوی آغاز به کار کرد/ آرزویی که برآورده شد

نوازنده پیشکسوت سنتور و همسر استاد حسین دهلوی از آغاز به کار رسمی «آکادمی موسیقی حسین دهلوی» در شهر تهران خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سوسن اصلانی همسر حسین دهلوی درباره جزئیات آغاز به کار آکادمی موسیقی حسین دهلوی اینگونه گفت: با تلاش هایی که از طریق تعدادی از هنرمندان جوان موسیقی انجام گرفت ظرف ۱۰ روز آینده آموزشگاه یا آکادمی موسیقی استاد حسین دهلوی در منطقه پونک تهران به صورت رسمی کار خود را آغاز می کند و امیدوارم این فضای آموزشی مقدمه ای برای تشکیل یک هنرستان با کیفیت در زمینه آموزش موسیقی باشد.

وی ادامه داد: البته هنوز مجوز کتبی برای تاسیس آموزشگاه صادر نشده اما خوشبختانه بازرسان مربوطه از محل آموزشگاه بازدیدهای لازم را انجام داده‌اند و تصور می کنم دیگر مشکلی برای تشکیل آکادمی وجود نداشته باشد. آنچه برای ما در تاسیس این آموزشگاه از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است تلاش برای تداوم راهی است که استاد دهلوی مد نظر خود داشت زیرا او همواره دوست داشت که چنین فضای آموزشی تاسیس شود تا او بتواند آنچه را می خواهد به هنرمندان جوان آموزش دهد و حالا بسیار خوشحالیم که بتوانیم در زمان حیات این هنرمند شاهد تشکیل آکادمی حسین دهلوی باشیم.

این نوازنده سنتور درباره نحوه حضور استادان صاحب نام موسیقی ایرانی در این آموزشگاه موسیقایی بیان کرد: تاکنون با هنرمندان صاحب نام و با سابقه عرصه موسیقی مذاکرات زیادی انجام دادیم که عده ای هنوز مشغول بررسی پیشنهادات و عده ای هم با توجه به گرفتاری هایی که داشتند هنوز اعلام نظر قطعی برای حضور خود نداشتند. تاکنون هنگامه اخوان، حمیدرضا نوربخش و تعدادی دیگر از دوستان هنرمند آمادگی خود را برای حضور در آکادمی اعلام کردند. این در حالی است که حسین کاج مدیر هنری، داود شمس مدیر داخلی، نیما سیفی و هومن دهلوی به عنوان اعضای هیات موسس آموزشگاه در کنار من حضور داشتند که جا دارد از زحمت این عزیزان تشکر ویژه ای کنم.

اصلانی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: قرار بر این است که برای آکادمی موسیقی دهلوی مراسم افتتاحیه ای برگزار کنیم و امیدوارم با افتتاح این فضای آموزشی در سال‌های بعد بتوانیم خبر تاسیس هنرستان موسیقی دهلوی را به رسانه ها اعلام کنیم. این همان آرزویی است که حتم دارم همسرم به آن توجه زیادی داشته و دارد. حتی الان با این اوضاع جسمی که چیزی را به خاطر نمی آورد هم می‌فهمد که بالاخره آرزوی او در موسیقی محقق شده است.