شناسهٔ خبر: 35645 - سرویس دیگر رسانه ها

طرح ضیافت ملکوت برای طلاب پایه‌های ۲ تا ۶ برگزار می‌شود

مسئول اداره آموزش و هماهنگی اعزام اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از برگزاری دوره دوم طرح تربیت اخلاقی «ضیافت ملکوت» در شهرستان بناب خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  حجت‌الاسلام مجتبی متقی‌نژاد با اشاره به برگزاری دوره تربیت اخلاقی «ضیافت ملکوت» اظهار داشت: این دوره در راستای ارتقاء و تعمیق فضائل اخلاقی طلاب تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور ارتقای سطح تربیت اخلاقی طلاب پایه های ۲ تا ۶ و به صورت کلاسی و کارگاهی در تابستان برگزار می‌شود، گفت: این دوره تربیتی، اعتقادی، اخلاقی و معرفتی در مقطع مقدماتی برگزار می شود که شرکت کنندگان در بخش مقدماتی با مباحثی اخلاقی چون آداب استاد و شاگردی، تربیت نفس، آداب در رفتار، گفتار و معاشرت آشنا می شوند.

مسئول اداره آموزش و هماهنگی اعزام اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه این طرح امسال در دو شهر بناب و شهرکرد برگزار می‌شود، در خصوص دوره ای که در شهر بناب برگزار می‌شود، یادآور شد: این دوره از دهم تیرماه سال جاری آغاز و به مدت یک ماه در این شهر ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این طرح در قالب دو  دوره ۱۵ روزه برنامه ریزی شده که دوره اول آن در ماه رمضان با حضور ۱۱۰ طلبه برگزار شد.

حجت الاسلام متقی‌نژاد، ادامه داد: دوره دوم این طرح نیز از ۲۶ تیرماه با حضور ۸۰ طلبه آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.

وی آشنایی و ارتقاء مهارت های اخلاقی، بهره مندی از محضر علماء، اساتید و کارشناسان مجرب اخلاق و تربیت اسلامی، حضور دائمی اساتید اخلاق در بین طلاب و ارائه گواهینامه پایان دوره را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد و بیان داشت: یکی از برنامه های ویژه امسال حضور اجباری طلاب در کلاس های مشاره با حضور اساتید مجرب در طول دوره است.

مسئول اداره آموزش و هماهنگی اعزام اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه، با بیان اینکه در کنار برنامه های اصلی این دوره، برنامه های جانبی فرهنگی، تربیتی و ورزشی نیز در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در دوره دوم طرح تربیت اخلاقی «ضیافت ملکوت» شهرستان بناب که در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) در حال برگزاری است، از حضور اساتید اخلاق مطرح کشوری استفاده می شود.

وی با تاکید براینکه این طرح، دهم مردادماه سال جاری به کار خود پایان خواهد داد، گفت: در پایان دوره از تعدای از طلاب برتر این دوره هم تجلیل خواهد شد.