شناسهٔ خبر: 35700 - سرویس دیگر رسانه ها

شهرام ناظری و یادی از منصور نریمان در میان مردم کرمانج بجنورد

زمین چمنِ مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران میزبان کنسرت شوالیه آواز ایران بود. زمینی که با چیده شدنِ ۳ هزار صندلی در آن، کنسرتی پر مخاطب را برای موسیقی شهرستان‌ها رقم زد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ کنسرت شهرام ناظری ۲ مرداد ۱۳۹۴ در شهر بجنورد برگزار شد. زمین چمنِ مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران میزبان کنسرت شوالیه آواز ایران بود. زمینی که با چیده شدنِ ۳ هزار صندلی در آن، کنسرتی پر مخاطب را برای موسیقی شهرستان‌ها رقم زد.

«شهروند گرامی شما شایستگی بهترین‌ها را دارید، کمبود امکانات ما را شرمنده شما می‌نماید». این جمله‌ای بود که به همراه شماره صندلی‌ها بر پشت هر کدام از صندلی‌ها حک شده بود. همین جمله‌ی ساده نشان از عمق کمبود امکانات در شهرستان‌های کشور دارد. شهرستان‌هایی که در یک شب ۳ هزار صندلی را در یک ورزشگاهِ فوتبال پر می‌کنند تا نشان دهند تشنه‌ی موسیقی اصیل ایرانی هستند. اما همواره در فقر امکانات به سر می‌برند.

نداشتنِ سالنِ مناسب با ظرفیتِ مناسب برای برگزاری کنسرت‌هایی اینچنینی موجب می‌شود که برگزاری کنسرت‌هایی از این دست کمتر در شهرستان‌ها اتفاق بیافتد. البته ناظری در طول یک سال گذشته برای دومین بار بود که به بجنورد آمده بود. ناظری در این باره خطاب به حاضران در کنسرتِ شب گذشته گفت: «معمولا فاصله رفتنم به هر استان بیش از ۱۰ سال طول می‌کشد، اما مردم بجنورد به قدری هنر دوست‌ و خوب هستند که در فاصله‌ی یک سال برای بار دیگر به این شهر آمدم. خوشحالم که بین «کرمانج»های عزیز و همزبان خودم هستم».

شهرام ناظری در کنسرت جمعه شبِ خود یاد و خاطره‌ی زنده‌یاد منصور نریمان پدر عودنوازی ایران را گرامی داشت. سپس دوتارنوازی خزری به همراه آواز ناظری آغازگر برنامه بود. پس از آن هم گروه «مولوی» به روی صحنه آمد و قطعاتی مانند آتش در نیستان، شیدا شدم، دلا نزد کسی بنشین که او از دل خبر دارد، دعوی چه کنی داعیه داران همه رفتند(ملودی خراسانی) و مثنوی مولانا را با آوازِ شهرام ناظری اجرا کردند.

ناظری در این کنسرت از مسئولان خراسان شمالی تشکر کرد که تلاش می‌کنند فضای هنری شهر را بهتر کنند.

کنسرت شهرام ناظری میزبان جمعی از هنرمندان برجسته تئاتر بود. حسین مسافرآستانه، قطب‌الدین صادقی، سیروس همتی، آرش دادگر و حسین فرخی کسانی بودند که در این کنسرت حضور داشتند.